Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Slöarlördag

Av Annci Hultström - 14 juli 2012 17:41

Så var det lördag. Även om det känns mer som en söndag. Jag har småplockat lite. Tvättat lite, vikt in tvätt, legat på soffan och lyssnat på sommarprat (i hemmocken funkade inte riktigt denna kalla lördag), sovit en stund. Ja, haft det ruggigt skönt helt enkelt. W har lekt med en kompis hela dagen ohc H har meckat i bilen (den där j***a bilstereon som kan allt... utom att spela radio...). 


Att det känns som söndag är nog för att gårdagen skiljde sig mot "vanliga" fredagar. Vi fick nämligen besök av finaste Totte med sambo. Deras lilla William lämnades hos mormor & morfar. Allt för att vi vuxna skulle kunna ta igen 1,5 förlorade år.

Så när jag kom hem satte jag fart och förberedde middagen. Det blev grillade grönsaker och kyckling. Till det grönsaksris och diverse såser. Till efterrätt kastade jag ihop en rabarberpaj. Kl., 17:30 kom dom. Kl 01:30 åkte dom. Fasiken så trevlig det var. Jag tankade så galet med energi och svor sedan över att en halv Östersjö skiljer oss åt. Men man får vara glad över de gånger man får istället. Men ändå... kan inte nån bara kasta upp en bro. Eller bygga en tunnel. Hur svårt ska det vara?!??!?


Förresten, har glömt säga att jag gjorde smörgåstårta häromdagen. Kände för att bjuda på jobbet. Det blev mycket väl mottaget. Det hette tillåmed att det var den godaste folk ätit... en frågade om inte jag kunde bli hans mamma åxå. Hahaha... Här är resultatet:

   


Hade lillskit med på jobbet åxå en dag. Här är hon fullt upptagen med sin Happy Meal-box:

 


När vi åkt hem, så vi redan på långt håll vilket väder som väntade oss hemma:

     


Hittade ett par kort från när jag var på maskerad tidigare i år, som Charlestonbrud. Så här såg jag ut då:

   


Och ett glömt kort från en "galamiddag". Då såg jag ut såhär:


Vad har hänt i övrigt... ja, onte så mycket. Eller jo, egentligen - men det är inget jag kan skriva om här. Jobbrelaterade saker liksom. Men kort kan sägas att de gjorde mig trött... så trött... ställdes inför saker som helt tog musten ur mig. Men nu känns det bra igen :-).


Nu har jag hämtat lite ost & kex. Till det ett glas rött. Måste ju ladda för att orka laga middag i mitt slappa tillstånd  . Det blir grillat idag igen, men den här gången blir det från havet. Grillade laxpaket med grönsaker och potatis + kall sås. Ser fram emot det.


Ha en skön lördagkväll. Det ska jag! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards