Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Provsvar: Magnetröntgen

Av Annci Hultström - 31 mars 2011 23:00

Gjorde ju en koll på min f.d tumör för en månad sedan. Den är fortfarande en f.d (före detta) tumör. Ingen tillväxt. Puts väck. Det tackar vi för.


Däremot hade de hittat lite annat "kul" som jag fick på köpet. 

  1. En gallsten som är 1,5 cm i diameter.
  2. Lätt diskdegeneration nivå L5-S1 (ländryggen/korsben). Det betyder att diskarna mellan kotorna blir tunnare och sjunker ihop, förslitning helt enkelt. Kan leda till diskbråck.
  3. Svullen facettled nivå L4-L5. Det är små leder som sitter mellan kotorna. GEr smärta.

Ja, vad ska man säga... Det ena avlöser det andra.


Har googlat lite och gallsten kan man visst leva med hela livet. Och om jag minns rätt tror jag att dom skrev något om det sista åxå. Måste kolla med läkaren.


De andra två punkterna förklarar min onda rygg. Den är en del av mig, eftersom den hängt med sedan jag var 14. Typ. Men jag får alltid höra att det är för att jag är överviktig, otränad, o-stretchad o.s.v Men uppenbarligen finns det något annat bakomliggande. Iofs kan det ju vara så att även dessa problem blir bättre med träning, stretch m.m Ska kolla upp det i alla fall. Ett samtal till läkaren är det värt i alla fall.


Nej, för andra gången ikväll... God natt och sov gott!


p.s Strykningen och rensningen är klar. Skönt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards