Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Annci Hultström - 26 mars 2011 18:15

Idag är en dålig dag. Känner mig låg, sur, lätt-irriterad, trött. Hör tveklöst ihop med fastan. Känns tungt idag. Vill äta något. Vill tugga något. Sött ska det vara. Men nä, jag tänker inte göra det - för jag ska klara det här. Så är det bara.


Vad har vi gjort idag då? Tja, vi började dagen på Löwets närakut.


Ska dra historian lite kort. Läkaren ringde igår, till H och inte mig som jag bett om. Han hade sagt att han skulle skriva ut en annan penicillin, Dalacin  (åxå den ovanlig... fick ringa 3 apotek innan de hade den och då hade de bara till 5 av 10 dagar) och skulle hon kräkas av den med fick Astrid Lindgrens barnsjukhus ta över för de kunde de inte göra mer.


Tyvärr sa H inte ifrån, som jag hade gjort och efter det gick det inte att få tag i läkaren igen. Så jag ringde vårdguiden och berättade hela historien. Hon rådde oss att kontakta Löwet, så det gjorde jag och vi fick en tid till i morse. Vi ville kolla om det kanske hade självläkt eftersom febern nu är nere på de vanliga 36,6 samt få ny medicin. Men nä, hon hade fortfarande kvar den envisa bacillen. Så läkaren skrev istället ut EryMax. Den tar även mykoplasma å annat skräp (om det nu skulle vara något mer) + att hon har ätit den förr så vi vet att den funkar.


Där är vi nu. Bara att se nu om detta funkar och att hon får hålla sig frisk.


Efter det åkte vi hem och åt frukost. De åt våfflor (hade smet kvar från igår)...


   


...och jag... ja, 4 dl plommonjuice. Mmmmm... NOT! Här är f.ö lunchen... 2 dl fruktjuice, 2 dl grönsaksjuice och en kopp thé:

 


Sen gjorde vi oss klara för en stund i centrum. Det var lite jippon där. Modevisning bl.a som avslutades med en konsert med Linda Bengtzing. Kul. Hon körde akustiskt. Riktigt bra. Hon blir ju lätt skrikig annars, men detta var riktigt bra + att hon pratade mycket med barnen längst fram... brydde sig... vilket var roligt.

   


Efter det släppte H av oss hemma och åkte vidare till Stinsen för klippning och lite shopping. W och jag sov en stund. Välbehövligt, då vi sov lite för kort båda två i natt vilket åxå märktes på humöret.


Nu ska det fixas middag. W fick välja. Korv å makaroner. En lördag. Barn ser helt klart lite annorlunda på det här med lördagsmiddag än vi vuxna. Jag håller mig till 5 dl buljong.


Önskar en fortsatt bra lördag och sov gott när det väl är dags.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards