Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2011

Av Annci Hultström - 3 januari 2011 16:00

Som jag skrev - *blundar och tänker mig hem* - hjälper inte. Jag är kvar här ändå. Tyvärr. För nu, mina vänner, är jag trött. Så trött. Tänker inte göra ett knop idag... förutom hämta på dagis *please, krångla inte*, laga mat *köttfärssås=snabbt* och lägga barn. Ett stycke lättlagt sådant, så det borde inte bli några problem. Sen blir det tiiiidigt i säng i hopp om att sova bort skiten jag har i kroppen. Sägs ju kunna hjälpa. Men jag ber att få återkomma när jag har fakta klart för mig.


Tänker åxå försöka få en chans att se Biggest loser (den amerikanska varianten of course... är enligt mig den enda som räknas). Det är säsongsstart ikväll. Men det krockar ju alltid lite med W´s läggning och H ska ut på hämta saker/lämna saker-turné idag. Så han lär ju inte vara hemma... det löser sig. Finalen är ju det viktiga och dit är det sisådär 13,5 vecka och innan det ska jag väl ha nattat klart   .


Idag har jag åxå gett deadline för återlämning av kläder. Sker inte det kommer jag att vidtaga tänkta åtgärder i morgon. Spännande att se om hon tar sitt förnuft till fånga. Nå´n som vågar betta?!


Nä, hörrni... nu orkar jag inte skriva mer. Tyvärr. Eller det är kanske bra tycker ni? För det är ju ändå fullständigt ointressanta saker som kommer ut ur de små hjärnceller som fortfarande orkar vada sig fram där uppe i snor-djungeln.


Ha en fortsatt bra dag. Vi hörs!

Av Annci Hultström - 3 januari 2011 10:15

Först vill jag önska


<3 GOD FORTSÄTTNING <3

på 2011.


Hoppas ert år startat bättre än mitt.


Varför mitt inte börjat bra? Nä, jag är sjuk. Igen. Så jävla less. Var ju till läkaren på nyårsdagen och det, mina vänner, var en upplevelse. Återberättar här:


Jag = J, läkaren = L


L: Du har berättat för de på bokningen redan, men berätta för mig åxå vad problemet är.

J: *återberättar om förkylningen, som kom efter avslutad penicillinkur, som är inne på den 11:e dagen och bara blir värre och värre*

L: Ok, bihåleinflammation är väldigt svårt att diagnostisera, krävs röntgen för det. Men inte heller då kan man vara säker, för det kan vara virus som samlat vätska. Så om man punkterar och odlar på innehållet, då kan man veta. Men det görs bara om man har upprepade problem. Sänka är ingen idé att ta, för den visar högt även  vid virus. Fast det låter onekligen som det är en bakterieinfektion. Så jag skriver ut penicillin, men ät den inte i första taget utan använd först den cortisonnässpray jag skriver ut åxå.

J: Du skulle inte kunna tänka dig att titta i halsen och öronen så att det inte kommer något därifrån?

L: Ja, det kan jag väl.


*15 sekunder senare*


L: Trumhinnorna är lite inbuktade, men inte röda. Så det är för snuvan. Halsen har lite vita beläggningar, men det ser ut som svampinfektion. Så gurgla med vichyvatten mot det. Så, då är recepten skickade. Krya på dig!


Där gick jag ut... lätt paff över hur lätt det var att ställa en diagnos utan att ens ta på mig (förrän jag bad om det). 3 minuter tog hela besöket. Ibland undrar man om de fått sin läkarlegitimation i ett cornflakespaket...


Nåväl, jag gav sprayen sin chans... 2 dagar utan förbättring, så idag påbörjade jag penicillinkuren. För i morse när jag vaknade så kände jag tydligt något jävla skit som satt fast någonstans mellan hals å näsa, så jag försökte få upp/ner/ut det. Men det resulterade bara i ett blodflöde från både nästa och mun. Blä!!


Ni anar inte hur less jag är på den här sjuksnurren jag lyckats hamna i. Blir jag sjuk igen, inom kort, tänker jag inte ge mig förrän de hittat roten till det onda. Någonstans känns det ändå som att H kanske skulle ha ätit penicillin när vi andra gjorde det, men läkaren ville ju inte ge honom det eftersom hans prover var negativa. Blä säger jag. Igen.


Nu, nog om det... Tänker berätta om vår nyårsafton istället.


Vi vaknade kl. 10 (W lät oss sova och tittade själv på TV *tack sötnos*). Efter en lång frukost åkte W & H iväg för att köpa skor till W (silverpaljettskor). Under tiden gjorde jag potatiskakan, sen lade jag mig i badet. Detta i hopp om att hitta ett par ben under allt hår och torr hud  (blir så torr såhär års)(det gick) och ev. lösa upp lite av snuvan (det gick inte). När de kom hem gjorde vi oss i ordning och drog iväg mot Rotebro och familjen Höjer. Det var där kvällens begivenheter skulle utspela sig.


Väl där bjöds vi på småplock ihop med skumpa. Sen utfodrades barnen och vår förrätt påbörjades. Det blev en underbart god örtgratinerad hummer. Till det drack vi skumpan jag fick från jobbet. Åh, så ljuvligt gott det var!! Och skumpan, den blir absolut till att köpa fler gånger. Är normalt inget fan, men denna var gudomligt god.


Efter det gick vi ut och körde lite fyrverkerier ihop med barnen. De var måttligt imponerade av pluttarna vi sköt av. Det var en av dom som var stoooor som imponerade. De börjar blir stora. Det märks på mer än ett plan ;-).


När vi kom in igen lades småbarnen och vi åt varmrätten. Helstekt oxfilé med kantarellsås (svampen var plockad av mig å W) och potatiskaka (som jag gjort) och smörsvängda sockerärtor. Mycket gott även det!!


Dags för nattning av de större barnen. När de sov blev det dags för dessert. Frusen lingoncheescake på mandelbotten, med varm kolasås (Jennys verk). Ja, även den gudomlig.


Plötsligt, som alltid, var det dags för det magiska tolvslaget. Alla (utom Jenny som passade bebis) kastade oss ut för fyrverkerier och skumpa (tror vi missade tolvslaget med någon halvminut eller så). Snön vräkte ner (kom 1,5 dm på några timmar), men det var trevligt ändå. Såklart!


Väl inne igen blev det soffläge med drinkar, vin å snacks. Där satt vi till 03:20 å pratade, innan värdinnan avvek och då gav ett indirekt ok för andra att knyta sig.


Sammanfattningsvis hade vi en toppenkväll, även om jag önskat att jag känt mig helt kry. Tack bästa Höjers för gästfriheten!!!!!


När vi vaknade och hade ätit frukost ringde jag Löwet och fick en tid. Åkte dit och resten om det kan ni redan. Efter det åkte jag till Ica Maxi Häggvik där ett apotek var öppet. Hämtade ut det jag skulle, handlade lite och åkte sen å hämtade H & W hos Höjers där de varit kvar. Sen blev det soffläge resten av kvällen. Film för hela slanten... och lite sömn åxå.


Igår tvättade vi 8 maskiner tvätt i stora stugan. Idel sängkläder och handdukar. Har dragit på det, men nu är det gjort. Skönt!! Mellan det blev det spel (Tjuv & polis), fika, film... Till middag blev det tacos. Efter det badade jag & W. Hon målade mig med badkritor och gjorde frisyrer på mig. Behöver jag säga att vi hade russinfingrar å tår efter 1,5 timme i plurret?


När hon sov blev det filmtajm igen, med lite ost & kex. En bra dag, som jag iofs önskar hade innehållit utevaro för min del. Men jag hade inte ork till det tyvärr. Får ta igen det till helgen som kommer. Då borde penicillinet ha verkat (om det hjälper).


Och nu är det alltså vardag igen. Första på ett nytt år. Dock är det en kort vecka. För det är stängt här på fredag och jag är således ledig. H har tagit ledigt, så vi åker norrut för att fira en alternativ jul hos mor & far på torsdag. Men det bär av hem igen på fredag. Vill inte sitta i trafiken när alla andra gör det.


Nej, nu är det ett för långt inlägg... ni har väl redan slutat läsa gissar jag?!


Önskar er en fortsatt bra dag. Vi hörs senare. Hoppas då kunna återkomma med lite bilder från nyårsafton. Ha det bäst!

Av Annci Hultström - 1 januari 2011 12:07

Så var det ett nytt år. 2011. God fortsättning får jag lov att önska då. Det har börjat bra,men möjligen hade jag kunnat tänka mig att sova lite till.Kommer inte långt på det. Men det går att leva, framförallt eftersom kvällen var supertrevlig!!! God mat å dryck och trevligt umgänge. Resten av dagen kommer att gå i återhämtningens tecken. Med start hos doktorn kl. 13.10 Tror förkylningen satt sig i bihålorna....så jobbigt. Ont i kinderna och tryck mot öronen. Blä!!!Hörs senare igen. Ha en bra dag tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards