Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Annci Hultström - 9 juli 2010 20:35

... middag på kvarterskrog. Men det var en mycket trevlig sådan. Kanongod mat. Den heter Råshaga, www.rashaga.se. Rekommenderas! H & jag åt oxfilépasta. Till det ett glas rött. För mig. H körde!!


När vi kom hem blev det lördagsmys. Popcorn och "Bernhard & Bianca". Nu sover Wilma. I sitt lektält. I vardagsrummet. Så blev hon nöjd.


H jobbar. Han hann inte klart alla måsten. Så han gör det nu så kan han släppa det sen. Förhoppningsvis.


Själv ser jag på Tv. Inväntar att "Walk the line" ska börja. Men det känns som att jag kommer att somna ifrån den. Jag är sååå trött. Ska bli skönt att inte ställa klockan i morgon. Riktigt skönt.


Nej, nu avviker jag. Filmen börjar nu. Men vi hörs igen i morgon. Tills dess - sov gott och dröm sött!!


ps. Jag måste säga att jag blev impad av Wilma idag. Hon skötte sig exemplariskt på jobbet. Hon lekte såklart, men hon tystande varje gång telefonen ringde, för det hade jag bett henne om. Sötnosen!! Hon imponerade på kollegorna åxå.



Av Annci Hultström - 9 juli 2010 15:27

En hel dag på mammas jobb var visst inte så kul som hon trodde, fröken rastlös. Men ärligt, jag förstår henne. Tack och lov har det varit lugnt, så jag har kunnat ägna mig åt henne rätt mycket ändå.


Vi har kollat på bilder från Kroatien, dit vi ska. Sen har vi målat lite, hon har skrivit på dator, ringt till Henrik. Sen har hon kollat lite på film åxå.


När hon blev som mest rastlös kom räddningen. En här bjöd på tårta. Så en bit av den räddade en stund.


Nu ska vi snart (om en timme) stänga för dagen. Då ska vi hämta H och då ska vi ut och äta någonstans är det tänkt. Jag vill äta vid vattnet... men var gör man det om man inte vill in till stan? Tänkte på Pampas Marina, men det kändes inte som ett ställe att ta med barn på... hmmm... Ja, det slutar väl på nån shabbig kvarterskrog någonstans ;-).


VI hörs senare. Ha det så bra tills dess!


p.s Nu äter hon glass åxå - vad gör man inte för en stunds lugn ;-)

Av Annci Hultström - 9 juli 2010 10:38

Idag har jag Wilma till hjälp på jobbet. Hon tycker det är kul... än så länge. Får väl se hur det går framåt kl. 15.


Igår när vi satt och kollade på TV såg Henrik en luftballong som speglade sig i altandörren. Jag älgade ut och såg den passera precis ovanför huset. Hack i häl kom en till. Så långt ner att det gick att se att folk hade glasögon, hörde deras röster och såg deras frisyr och kläder. De vinkade till oss och vi vinkade tillbaks. Det var häftigt. Jag vill åxå!!! De måste ha landat väldigt nära med tanke på hur långt ner de var. Mmm.. som sagt, vill åxå.


Btw - vilken kväll det var igår. Kl. 23 var det fortfarande +23,8 grader. Nice!!


Nej, nu ska jag fortsätta här. Läser en manual och försöker komma fram till hur jag ska lösa en sak.


Hörs igen senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards