Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Annci Hultström - 3 juli 2010 11:13

Alltså, vilken utomlandsvärme. Så underbart! I morse, strax efter kl. 8, visade termometern +25. I skuggan. Jag njuter!


Nu är picnicen klar. Resten av familjen har åkt till ett bad. Jag inväntar att tiden är den rätta att åka. Kl. 12:30 går bussen. Sen blir det tåget 12:43 och vidare in till Rålis. Hade ju tänkt Vasaparken först, men Lotta-Li gissar att det blir för varmt där. Att det bör fläkta mer i Rålis. Och jag har ingen aning. Så hon får leda mig dit. Och hem vad det verkar ;-). Nä, så illa får det inte blir. För vi har ringt hit mor & far att vara barnvakt i morgon. Så blir det loppisföräljning. Håll tummarna för en STOR försäljning.


Nej, nu ska jag plocka lite här och sen packa picnicen.


Men vi hörs säkert under dagen. Om inte annat ikväll.


Ha en underbar lördag!!

Av Annci Hultström - 3 juli 2010 00:02

... potatis luktar illa. Riktigt illa. Satte på potatis ikväll, för salladen i morgon. När jag kände på den insåg jag att den behövde några minuter till. Sen var den borta ur minnet. Så efter en dryg timme gick jag in i köket och kom på... Så det var bara att skrubba ny och koka om. Nu står den i kylen och väntar. Där kan den inte brännas.


Kvällen har inneburit picnic vid Kairo. Köpte med oss sallader från Drop-In. När maten var uppäten badade vi faktiskt. Ja, jag och Wilma i alla fall. Kan väl inte säga att det var varmt. Men fan så mycket varmare än det brukar vara i havet på midsommar. Efter det åt vi lite nektariner och melon. Underbar kväll!!


Sen har vi bara slöat i soffan å ätit salta pinnar. Gott!! Nu är det dags för sängen. Allt för att orka med en dag i solen i morgon. Det ska bli såååå trevligt. Jag har fixat krubb och sötaste Lotta-Li har fixat dryck. Det kommer bli en underbar dag. Längtar.


Nej, hörrni. Vi hörs en sväng i morgon. Ta hand om er, sov gott och dröm sött!


p.s Camilla - jag ändrat på min header nu... tryckfelsnisse hade varit i farten. Tack för att du sa till :-). Och nu har vi varit i Kairo. En snabbis blev det ... Har ett bad här där vi bor som heter Kairo... dit åker man lätt på en dag ;-)

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards