Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under april 2014

Av Annci Hultström - 19 april 2014 09:10

... känns det inte som den här påsken blir som tänkt. Och hur var det då undrar ni kanske?

Jo, idag skulle W's rum tokröjas och efter det - äta påskmiddag. I morgon skulle en fondtapet upp och efter det - middag hos svägis @ Co. På måndag skulle vi löka.

Vad blir det istället då? Tja, en krank och sängliggandes Annci. Igår, precis innan John Blund kom, sa jag till H att halsen kändes torr, sträv och lite ond. Kl 5 vaknade jag av att det gjorde ont. Försökte somna om, men nä. Steg upp och tog Ipren. Efter ca en vaken timme somnade jag om och vaknade nu. Känns helt ok, men jag har ju fortfarande Ipren i kroppen.

Precis såhär började det för både W och H. Och H blev sjuk precis en vecks efter att W blitt frisk. Och nu är det precis en vecka sedan H blev frisk. Så det är väl min tur helt enkelt... men åh... om det är så blir jag arg. Vill inte och har inte tid.

Nu ska jag väcka resten och få i oss lite frulle. Sen återstår att se hur resten av dagen blir.

Önskar er en toppendag med sol, god mat och massor av lökande!!

Av Annci Hultström - 18 april 2014 23:24

... å titta. Kom sätt er här intill...

Nä, vaggvisa behövs sannerligen inte. För jag sover redan. Se här:


Är bara en jävel på att skriva i sömnen.

Natti natti!

Av Annci Hultström - 18 april 2014 20:32

... jag kommer somna ovaggad ikväll. Vilken dag!!

Vaknade kl 7. Låg kvar och mös. Gick på toa. Lade mig igen. Mös vidare. Sen kom W. Och mös. Myyyysigt helt enkelt!!!

Vid 9 gick vi upp. Jag tog min runda och sen åt vi frulle.


Sen gjorde vi oss klara för avfärd, mot ett för W, okänt mål.

Hon har ju velat sova med både musik och lampor på, men det ställer till det när hon vill ha vänner sovandes här. Så vi utmanade henne. Om hon klarade sova utan skulle hon få en rolig dag. Den dagen var idag. Efter 7 nätter utan...

Klättring stod på schemat. Och wow, vilken grym tjej vi har!!!

Första försöket gick sådär, men sen flög djävulen i henne och 14-meters väggarna var inga problem att forcera. I 2 timmar klättrade hon. Tillslut var armarna som spaghetti, men det var inget hinder. Så jävla kul att se. Blev rörd och tårögd stundvis. Hon behövde detta för självkänslan.


Efter det var vi på bio i Heron city. Rio 2. Riktigt bra film. Färgglad med ett bra budskap.

Väl hemma blev det middag. Oxfilé med potatisgratäng och ett underbart Amarone.


Nu gäller Let's Dance. Sen tror jag det bestämt blir sängen.

Hoppas ni haft en lika bra dag!!!

Av Annci Hultström - 17 april 2014 16:39

... ja, då var det äntligen ledigt.

Jobbdagen gick i en rasande fart. Hade hjälp av den här söta busen:


Hon gick runt och bjöd på godis, vilket var väldigt uppskattat.

På hemvägen stannade vi och handlade. Skickade dock H till bolaget (med cykel och rygga) tidigare idag och stannade själv för att handla på Ica Maxi. Det visade dig vara ett smart drag, för herregud... det var flera hundra meters kö för att ens komma in på parkeringsområdet vid Rotebro Handelsplats. Typ såhär:


Helt galet. Asskönt att bara kunna glida förbi. Färdighandlade.

När allt var upplockat dunkade jag ner mig i soffan. Här tänker jag ligga en stund tills det är dags att laga middag. Faktiskt.

Av Annci Hultström - 16 april 2014 22:05

... direkt en har-dräkt, men väl attiraljer nog att få till en liten kanin i alla fall. Bildbevis utlovas i morgon. För nu sover hon. Och jag med nästan. Så god natt och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 16 april 2014 07:58

... en solig morgon och därmed en jättebra start på dagen. Känns gott att veta att i princip hela påsken ska bjussa på finväder. Me like. A lot!


Även om det är en bra start på dagen, så är jag trött. Vaknade vid 2 i natt av att H var uppe och gick. Han berättade då att han vaknat, bara en timme efter att han lagt sig, av att en granne kom hem. H*n var aspackad och tydligen utan hemnycklar. Då tyckte h*n att det var en toppenidé att börja skrika på dörren. Och det hade h*n gjort i två timmar. Tillslut ringde H Polisen. Vet dock inte om de kom, eller hur det slutade, för jag stoppade in öronpropparna igen och somnade om. Efter en timme.

När jag stod å packade väskan för att gå kom h*n ut, låste (med nycklarna som tydligen dykt upp igen) och gick iväg. H*n såg ut som sju svåra år. Och ett nödår. Hmmmm...

Efter jobbet ska vi iväg och handla lite. W vill vara påskhare i morgon. På mitt jobb. Så en har-dräkt ska alltså inhandlas. Låter som en lätt uppgift. Not!!!!

Önskar er en finfin dag!!

Av Annci Hultström - 15 april 2014 22:32

... rundan:

Av Annci Hultström - 15 april 2014 22:32

... där människorna som på kommunala färdmedel sätter sig på yttersta sätet för att få sitta ifred. Så irriterande.

Jag åker samma tid varje morgon och med den busse åker den här jeppen:


Han sitter alltid på samma säte, med alla saker bredvid sig och alltid fullt upptagen med datorn. Hur full bussen än är flyttar han aldrig sina saker och om nån ber honom göra plats så får de sånna blickar och suckar så oj, oj.

Hur tänker man? Vill man inte ha nån bredvid sig - kör bil eller ta en taxi. Och känner nån igen snubben - säg åt honom vetja.

Så, nu är surkärringen klar. För idag. Över till partyprinsessan. Eller ja... kanske inte i söndags. Eller ens idag. Men ändå.

Hade återigen en toppendag på jobbet. Väl hemma lagade jag middag. Köttfärsbiffar med soltorkade och feta ost i. Till det bulgur, sallad och tzatziki (på kesella). Riktigt gott.


Sen tog jag min runda. Gick bra, men jag önskar det gick lättare. Benen känns så tunga...

Efter duschen har jag vikt tvätt och nu är det dags för bingen.

Så det var den dagen. Önskar god natt!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards