Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Annci Hultström - 3 april 2014 19:43

... var det dags för idag. Ja, på mitt "lär-dig-jogga-5km-på-6-veckor"-program.

Har fått det av Totte-liten. Som hävdar att det, ihop med intervallerna inknappade i run keeper, är ett vinnande koncept för vilken soffpotatis som helst.

Och tydligen stämmer det, för hon sprang minsann sitt första milslopp i söndags. Nu tycker hon att jag ska springa Tjejmilen med henne i september... vi får väl se...

Idag var det följande intervaller som gällde:

Gå 3 min - Jogga 1
Gå 2 min - Jogga 2
Gå 3 min - Jogga 2

Totalt: 13 min

Och det gick ju bra. Så heja mig!! ;-)

Av Annci Hultström - 3 april 2014 16:38

... att gå. Utan problem. Men promenaden blev kortare än tänkt, tog bara 13 min. Nåja, bättre än inget.


Nu ska jag hem och steka pannkakor till H, W och E. Själv ska jag äta nåt annat. Tyvärr.

Av Annci Hultström - 3 april 2014 07:55

... torsdag. Igen. Det går fort nu.

Igår tog jag tjejerna till gympan. På cykel. Varav E bakpå mig (hennes trampa hade fallit av). Det var kallt. Och tungt på hemvägen. Vi bor ju liksom på en höjd och det märktes väl med extra (men dyrbar) last. Men det var bra motion!!!

Efter att ha nattat W tog jag ett kvällsmål, halvt liggandes i soffan. Trött, så trött.

Nu sitter jag på bussen, påväg till jobbet. Har massor med kul att göra idag, så jag ser fram emot dagen.

När jag slutar ska jag gå till nästa hållplats. Eller rättare sagt ska jag gå för att se om det ens går. En byggarbetsplats kan hindra. Det visar sig. Funkar det ska jag börja gå på/av där för lite vardagsmotion. Borde ta ca 20 min. Så håll en tumme.

Ha en finfin dag och låt solen skina på dig!!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards