Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under april 2013

Av Annci Hultström - 27 april 2013 08:04

... glömde säga att jag har en grövre variant av en "bad hair-day" idag. Tror ni det går att tämja?

Av Annci Hultström - 27 april 2013 07:58

... och gör en plastikoperation för att bli lite snyggare i kroppen (men främst, såklart, för att slippa den jobbiga bh-lösa jättetutten som är i vägen typ jämt) och vad händer? Jo, midjemåttet ökar med 10 (!!) cm. Det tyder ju åxå på en ganska stor svullnad.

Ett sånt midjemått har jag inte haft sedan sommaren 2010... på alltså snart 3 år av de snart 3,5 jag varit opad.

Om det tycker jag FAAAAAN åxå!!!

Nu har jag varit vaken en dryg timme, så det är kanske dags att gå upp och möta dagen.

Dagen ja... Den ska bestå i ett besök till centrum. Vi måste handla ett par saker och jag ska byta min gördel. Igen. Har ju en jag inte använt ännu som jag tänkte byta till en mindre. För den jag har har gett med sig rätt mycket märker jag, så det är lika bra.

Sedan ska W handla en present. Hon ska nämligen på kalas idag. Disco-kalas. Det är en tjej i 3:an, som hon brukar leka med, som bjudit henne. Hon ser fram emot det massor. Vi ska hitta någon tuff disco-outfit åxå.

Det är väl det jag gör idag, förutom att vila.

Vad förlustar ni er med då?

Av Annci Hultström - 27 april 2013 00:20

... får jag ont, ont, ont. Klarar mig helt enkelt utan gördeln. Det skär som knivar och brinner som eld i magen. Men mest på vänster sida, från naveln och ut. Just där är jag svullen som bara den och stenhård. Så jag börjar fundera på om det är vätska i buken. Det händer för jättemånga (oavsett drän eller ej) som gjort den här open. Anser läkaren att det är orsaken så tappar de ut det med hjälp av en nål...

Fortsätter det såhär får jag ringa nästa vecka, för detta funkar inte. Det spänner, drar och gör mer ont än vad jag tror är normalt. Och huvudvärken släpper heller inte, så sammanfattat kan man säga att mitt tillstånd just nu är BAJS!!!

Förhoppningsvis blir det bättre med sömn, så mot sängen... men först ska ni få tejplösa bilder på magen. Där ser ni hur svullet det är på sidorna, främst vänster.

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 26 april 2013 18:56

... från helvetet intog mig efter att vi kommit hem, så jag tog en tablett och slog mig ner i solstolen. Men när solen gick i moln gick jag in, för frysa ihjäl hade jag ingen lust med.

Väl i soffan somnade jag som en klubbad säl och blev väckt av en barnpuss rätt på munnen... 1,5 timme hade gått. Hmmmm... lite längre än jag tänkt sova.

Huvudvärken är något bättre. Med ett glas rött och lite thai-mat ordnar det nog upp sig.

Önskar er en finfin fredagskväll!

Av Annci Hultström - 26 april 2013 15:09

...inställd för W.

När vi var påväg till bilen sa jag på skämt: "Tänk om hålet är borta". Sen kände jag att jag måste kolla, så jag tog fram med mobilens ficklampa och tittade. Och nä... jag såg det inte. Men vi åkte in ändå och tänkte att läkaren får avgöra. Han såg heller, så nu är vi påväg hem igen. Med ett ätande barn i baksätet. Så det kan gå.

Dagen har i övrigt varit lugn. Har vilat massor, eftersom jag visste att jag skulle ut på äventyr... Och jag tror eftermiddagen fortsätter så, för W vill måla mina tånaglar. Sen blir det fredagsmys, till ett (förhoppningsvis) tyst Let's dance. Vad gör ni?!

Av Annci Hultström - 25 april 2013 20:47

... alltså bil idag. Det gick bra, men var lite läskigt. Jag var mest rädd över att behöva tvärbromsa eftersom bältet går precis över ärret.

Jag skulle köpa billiga plantor på Lidl. Självklart blev det mer än det och det kunde jag ju inte bära. Så jag fick packa ner allt i kundvagnen och sedan packa ner vara efter vara i påsen som jag ställt i bilen. Kylvaror köpte jag begränsat, en ost och lite keso, så jag kunde bära in det.

Det är en omställning att inte kunnat göra allt som man brukar. Tur att det är ett övergående tillstånd.

Idag har det känts bättre än de två senaste dagarna, trots att jag sov kasst. Men bristen på sömn tog jag igen. I solstolen med skön musik i lurarna. Riktigt nice!!!

Nu ser jag på "Sofias änglar". Inte bra för magen att ful-gråta...

I morgon ska W operera sin hals igen. Ni minns hålet va? Om inte, så får ni en återblick här... Hon tog bort halsmandlarna för 1 mån sen. Då råkade de bränna (med dietermin) ett hål i bakre gommen. Klåpare... Men det ska åtgärdas nu, sen hoppas jag det är färdigt med sjukhusbesök för oss för ett tag. Hon säger, med besvärad röst, att hon inte vill ha en nål i handen... men jag vet att hon inte bryr sig, ser det på henne. Hon är en tuffing :-).

Den här gången åker H med. Jag är rädd att hon råkar sparka till när hon vaknar ur narkosen. Det gjorde hon förra gången.

Nej, nu ska jag fika. Muffins faktiskt, men en i miniformat.

Ha en fortsatt bra afton och sov gott när det väl är dags.

Av Annci Hultström - 25 april 2013 11:09

...grader är det på framsidan just nu. Så där sitter jag i axelbandslöst linne, insmord med spf 8, och njuter. Och det tänker jag fortsätta med, för efter en crappy natt är jag trött. Men en bra sak är att jag har inte lika ont idag. Sååå skönt!!!

Ska ta mig iväg till Lidl sen. Och köpa lunch på Donken. Är så sugen på nåt annat än hemlagat... Ja, jag ska alltså försöka mig på att köra bil. Känns det obehagligt, så får Lidl och Donken helt enkelt vänta. Jag skulle ju kunna gå till Lidl, men problemet är att om jag hittar nåt att handla så får jag inte bära hem det. Hmmm... ska bli skönt när den restriktionen släpps på.

Av Annci Hultström - 24 april 2013 17:17

... ansträngning blev bakning av macarons. Det var första gången, vilket märktes på resultatet. Får prova igen, för trägen vinner.

Efter det "dog" jag i solstolen. För just då var himlen blå... men en stund senare fick jag flytta mitt "döende" till soffan, för då försvann den minsann.

När jag blir så slut av att göra något så enkelt som att baka, funderar jag ju på om det är värt det. Och ja... skulle jag inte göra nåt annat än att ligga på sofflocket torde jag bli galen. Så jag fortsätter men ett par timmars syssla per dag och resten vila. Helt enkelt.

För en timme sedan kom W hem, men hon vände i dörren och gick till en kompis. Så jag kan löka vidare, för middagen är klar. Den ska bara värmas i micron. Korvstroganoff med ris väntas det idag. Mmmmm...

Bra drag där känner jag, att innan open laga en faslig massa mat. För jag hade inte haft ork att laga den typen av mat nu.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards