Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Åh...

Av Annci Hultström - 23 september 2012 18:17

... vad trött jag är. Men - Åh, vad nöjd jag är! Hade en fantastisk dag & natt. Maten blev som jag tänkt, tårtorna var underbart fina & helt sjukt goda och sällskapet magiskt (saknade några, men hoppas få träffa er snart. Så ja... som sagt - Jag är supernöjd.


TACK snälla alla för att ni gjorde min dag till det den blev! Och tack för alla fina presenter och blommor! Nu är underbara!!!

  


Förresten, jag hade ju funderingar på alkoholens räcka eller inte räcka. Nu vet jag. Ölen räckte och den bolagsköpta kommer återlämnas. Rödvinet tog slut. Tvärslut. Så slut att H gick hem och tömde vinhyllan på flaskor. Det vita räckte och blev över. En tetra åker tebax till bolaget, dricker hellre rött. Ja, så sammanfattningen säger att 2 tetror + 2 flaskor rött, 1 platta öl och en tetra vitt gick åt. På sisådär en 15 drickande. Bra jobbat av oss alla. 


Det märkte jag om inte annat i dag vid 12-tiden när vi satt vi köksbordet och pratade. Syrran uttryckte det med "Ah, en liten lucköppning här tror jag minsann". Och ja, det blev nog ett par glas för mycket. Det ska jag erkänna. Så dagen har varit lite tung. Inte för att jag mått dåligt, utan jag har varit såååå seg. För även om jag lägger mig seeeent, vaknar jag likförbaskat tidigt. Så kl 08.30 vaknade jag och sedan somnade jag inte om. Men jag låg i sängen och lökade, fast det räcker ju inte tyvärr. vid 13-tiden lade jag mig en sväng och då somnade jag faktiskt en stund. När jag vaknade 1 timme senare var ingen hemma. De hade gått till lokalen. Så jag klädde på mig och gick dit.


När det var klart gick vi hem och jag plockade upp allt. Sedan har jag suttit i soffan. Den tänker jag dock lämna snart till förmån för sängen. Måste bara sova, för det är nattbussen till jobbet som gäller i morgon (känns helt åt skogen just nu, orkar bara inte...men måste...blääää...).


Nej, nu - lite bilder.


När jag skickade ut inbjudan till festen gjorde jag dom med hjälp av posten's hemsida och ett foto av mig själv. Här är resultatet:

 


Och detta var vad som mötte gästerna igår (svidade dock om när alla kommit):


Lokalen, före och efter:


Finaste storasytern i världen:

 


Godaste tårtorna ever. 2 Chokladbottnar och 1 vanlijbotten. Fylld med tryffelgrädde och tryffelkräm på ett lager och glasskräm (??) på det andra. Sedan grädde och marsipan. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaalet goda:

 


Där hamnade skorna efter några timmar:

 


Och glaset jag inte borde druckit:


Blommorna och presenterna som jag fick. Ett par ljuslyktor, presenkort på Kapp Ahl, pengar, vin och till sist presentkort på händelser (Afternoon tea på Berns asiatiska, Silversmide och 2 valfria händelser) från Box Experience och Great Days. Nu ska jag bara välja vad jag ska göra för de två valfria (+ den jag fick från jobbet)

     


Återigen - TACK alla fina. För allt. Och TACK underbara Lotta & Moffa för ALL hjälp under festen, med mat och allt sådant. Säkert var fler med och fixade, men jag har inte hundra koll på det - men TACK ändå!!


Nu, äta lite och sedan sängen. Sov gott och dröm sött!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards