Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Full fart mot helgen (+ ordspråk)!!!

Av Annci Hultström - 25 februari 2011 10:45

Så var det fredag igen och jag vaknade fullständigt utsövd. Eller ja... när jag först vaknade kände jag mig helt borta. För efter att ha somnat hårt kl. 22 på spikmattan vaknade jag bara en gång (vid kl. 23:30 för att ta bort den). Resten av natten gick jag att likna vid en klubbad säl, så det tog ett tag innan jag vaknade till. Men när jag väl gjorde det kände jag mig som sagt utsövd. Och det bådar ju gott inför fredagsmyset   !!


Ja, fredagsmys var det ja... och det blir det genom att äta sedvanlig taco-middag, popcorn och se på Let´s dance. Men schäslongen utdragen (det är den minsta i familjen som är väldigt rutinfast    - iofs är det helt ok för oss med). Det ska även målas naglar. Prinsessan vill ju vara fin i morgon när hon ska på dejt med sin kära John. Eller ja, det är inte bara dom som ska ses - det är faktiskt vi alla som ska träffas.


Mammor, pappor och barn i en salig röra ska först spela bowling.

  

Sen ska vi hem till dom för fika och lite senare middag & Mello. Det känns tveklöst som att det kommer bli en TOPPEN-lördag.


Läste ett ordspråk i kalendern idag. Det är Albert Engström som myntat det...


"Det är förväl att lögnen finns - för tänk om allt man hörde var sant"


Underbart bra och så sant... för jäklar vad många är bra på myteri och att skarva. Tänk så många kloka ord som sagts genom åren. Jag vill åxå komma på ett ordspråk som hela världen ska anamma. Så nu ska jag fundera  .


Igår bakade jag en sockerkaka, samtidigt som jag stekte pannkakor (inte att föredra, blev väldigt stressigt). Den tog jag med till jobbet och packade i en anonym papperspåse. I påsen lade jag en lapp med en smiley-gubbe och ett enkelt TACK. Inget mer. Sen nitade jag ihop påsen och skickade den med postkillen in till mottagaren. Nu ringde han och sa: "Det kan inte vara någon annan än du". Hahaha... nä, det stämde ju. Det var jag. Och han fick den som tack för en packe kirurghandskar (bra när man bakar, lagar mat... yrkesskada från Arlanda-tiden)som han beställde åt mig och som jag absolut INTE fick betala för. Han tyckte han kunde överleva kostnaden... hisnande 17kr + moms. Men nu är han en sockerkaka rikare i alla fall. För en stund. Gissar att den svullas upp innan fredagen är slut.


Nej, nu ska jag felsöka headset. Har tre stycken som stått ett par veckor. Har inte orkat helt enkelt. Är lite halvboring nämligen. Men nu har jag inget att göra för stunden, så det är lika bra att få det gjort.


Men vi hörs ju, i vanlig ordning, senare: Ha en toppen-fredag tills dess!

 
 
Ingen bild

Marre

25 februari 2011 11:03

Mmmmm sockerkaka. Aj löööv :)
Undrar om jag ska baka en idag?? Låter onekligen lockande.

Annci Hultström

25 februari 2011 11:16

Ja, det är gott! W bakade en förra veckan. Den hette "Fin sockerkaka", men den blev så kompakt. Den här är fluffig som attans. Har inte smakat den, men den såg/kändes god. Det var med potatismjöl.

Här är receptet:

Vispa 2 ägg + 2 dl socker poröst.
Blanda ihop 1 dl potatismjöl + 1½ dl mjöl med 2 tsk bakpulver + 3 msk kakao (eller vaniljsocker + citron).
Blanda detta med ägg/socker och rör.
Häll i 1 dl hett vatten och rör.

Häll i smörad form och grädda i 30 min, 200 grader.

Lycka till å hoppas den är god nu ;-)

 
Carina

Carina

25 februari 2011 20:36

Hoppas du får en underbar fin helg.
KRAMIZ

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

25 februari 2011 22:21

Tack fina du!!!

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards