Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Dagens vikt och resumé

Av Annci Hultström - 15 februari 2011 10:00

Hej där!


Hur har ni det idag? Här är det bättre. Det börjar släppa, gör inte ont när jag hostar och saker som ska ut kommer faktiskt ut. Så det går åt rätt håll. Thank god :-).


Jaha, dagens vikt då:


Nuvarande vikt: 74,9 kg

Skillnad: -0,7 kg

Total viktnedgång från start: -48,2 kg


I detta nu har jag minskat mitt BMI med 18,6 enheter. Från 47,5 till 28,9. Förstå hälsovinsten... Fy fan vad jag är bra!!


Jag har 11 kg kvar nu. Detta ska jag, som sagt, klara innan träningsresan (helst) och då har jag lite drygt 12 veckor på mig. Phu... kan bli tufft. Men kommer jag bara igång med träningen (hur jävla svårt ska det vara... dels att komma igång men åxå hålla sig frisk?????) borde det gå som på räls. Klarar jag det så kommer den resan kännas ännu bättre att åka på. Vilken belöning. Men klarar jag det inte så är det ändå en belöning för det som varit.


Igår gjorde jag och W en riktig myskväll åt oss alla där hemma. Vi åkte och handlade mat och rosor, sen åkte vi hem och förberedde. Ute på gården strödde vi lite rosblad, inne tände vi en massa ljus. Vi dukade fint med rosblad på bordet och rosor som vi satte i nubbeglas i en lång rad med ljus emellan (tyvärr inga bilder... batteriet i kameran tog slut och mobilens kamera suger). Sen serverade vi "Toast Skagen" (butikens hemgjorda, handskalade stora räkor - grymt god och ett bra alternativ när orken/tiden inte finns att göra egen) med hjärta-bröd. Till varmrätt blev det potatisgratäng (butikens hemgjorda... grymt god och ett bra alternativ när orken/tiden inte finns att göra egen   ) med fläskfilé och kantarellsås. Naturligtvis blev det smörsvängda sockerärtor åxå *älskar*. Sen var det planerat en efterrätt åxå, "Chokladpudding". Men nä... det orkades inte. W blev väldigt ledsen dock, så hon fick lite glass istället. Jag unnade mig ett par glas vin. En riktigt trevlig kväll, som avslutades med film i soffan när W somnat (såg klart "Killers" - rekommenderas inte, rätt så usel faktiskt). Sen lade jag mig... tidigt. Kl. 21:30. Skönt som attans!!! Och behövligt.


När jag vaknade i morse var det liiiiite varmare än igår, -16. Men däremot föll (och faller ännu) STOOORA snöflingor sakta mot marken. Så vackert. Vill ut. Eller nä, det vill jag egentligen inte. Inte just idag i alla fall. Förkylningen skulle förmodligen inte bli bättre av det. Så jag avvaktar. Men tänker mig ut, det gör jag.


Förresten, vi hade fått ett paket i lådan igår. Det var från underbaraste Birgit, vår kära gamla tant-granne. Hon hade köpt chokladhjärtan och skrivit ett kort "Tack för all snöskottning och för att ni bryr er om mig. Kramar från Birgit". Det kom faktiskt en tår i ögonvrån på mig. Jag tänkte på den dagen hon inte finns med oss längre. Fy fan... det kommer göra ont. Och det värsta är att det kanske inte är så lång tid kvar. Hon är trots allt 86 år. Förvisso pigg och kan leva i många år till. Men ja... ni förstår va?!


Nä, hörrni... nu måste jag ta tag i dagens fakturor och ordrar. Men vi hörs senare, det vet ni. Ha det bäst tills dess!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards