Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Att en dag...

Av Annci Hultström - 11 januari 2011 21:00

... kan gå så fort. Har inte hunnit göra nå´t alls. Eller jo. Julen är utplånad. Spel är spelade. Lekar lekta. Filmer sedda. Kanske är det ändå mer än vad som är ok för en sjuk prinsessa?! Men att hålla henne i stiltje går bara inte. Det har vi aldrig kunnat. Har t.o.m hämtat henne på dagis med 39,7 en gång utan att dom märkt något eftersom hon kört på som vanligt.


Bara en enda gång har hon "däckat" av sjukdom och det var när hon hade Höstblåsor (fanns INGEN slemhinna i mun/svalg som INTE var täckt med blåsor... under tungan, på tungan, insida kinder, hela tandköttet o.s.v.) Då var hon rejält sjuk. Det enda hon fick i sig var 4 matskedar vätska på 6 dagar. Då var vi in till Astrid Lindgren med henne (för tredje gången) och efter 11 timmars väntan (från kl. 12 - 23) fick vi höra det vi "drömde" om - "Vi vill lägga in henne, hon är uttorkad". Hann tänka "Yes" när jag hörde läkaren lägga till "MEN (everything before but is bullshit) vi har inga vårdplatser". Så vi skickades hem med ordination om dubbel dos ipren OCH alvedon (samtidigt) varannan timme tills hon började äta. Alltså, de ville att vi skulle droga henne till att dricka/äta. Kan ju säga att jag varit nöjdare med livet... Iofs funkade det, men vägen dit var inte rolig. Stackars barn. Nåväl, efter 2 dagar åt hon en glass. Det första överhuvudtaget på 8 dagar. Underbart var bara förnamnet. Dit vill jag aldrig igen. Då får hon hellre vara pigg som en mört, trots feber.


Nu sover hon sedan 1,5 timme. Just nu är hostan lugn. Hoppas det håller i sig.


Förresten, läste om Kissie och såg en fullständigt ofattbar bild på henne. Alltså, det skrämmer mig att människan tycker att hon är snygg. Hon ser ju ut som en seriefigur. På låtsas. En karikatyr av sitt eget forna jag. Se här:


Japp, det är samma människa. Hur ska hon se ut när hon är 40 (fyller 20 i år)? Ja... jag vet inte vad jag ska säga. T R A G I S K T! Hoppas hon en dag vaknar upp. Sedan hoppas jag åxå att alla unga tjejer därute inte låter sig luras att det är såhär man "måste" se ut för att räknas.


Nej, nu ska jag hänga en maskin och sen äta ett mellanmål.


Vi hörs i morgon igen. Sov gott å dröm sött!

 
 
Ingen bild

Marre

13 januari 2011 14:37

Herregud, har hon sprutat in silikon i näsan också? Som om det inte räcker med läpparna ;)

Annci Hultström

13 januari 2011 15:07

Ja, jag läste hennes blogg en snabbis och där berättade hon att hon bara gjort en enda operation (brösten), resterande förändringar (bl.a. näsan)är med hjälp av botox å annat insprutningsbart. Helt sjuuukt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards