Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Stackars mig! (+ dagens vikt)

Av Annci Hultström - 31 augusti 2010 08:08

God morgon eller jag reviderar nog det till "Morgon" bara.


Den började förvisso bra, men... När jag skulle gå fastnade jag till med klacken i trappsteget (sista plankan) och föll som en fura. Skon skrapades sönder (skit bara det, de är de skönaste skor jag haft) (ja, förutom löparskor då såklart) och knät gick i bitar. Dock höll byxorna (de enda plagg jag betalt fullt pris för) - tack och lov! Men som sagt, knät slog jag i rejält så just nu värker det massor. Men jag hoppas det bara är på ytan... det visar sig ikväll när jag kliver upp på crossen.


I övrigt har natten varit bra. Jag sov gott. Riktigt gott. Vaknade iofs till en gång, för det var lite trångt. En viss liten prinsessa hade letat sig in. Men det var inte värre än att jag flyttade en bit ut mot kanten.


Idag är det sista dagen på sommaren. I morgon börjar hösten på riktigt. Vad fort det har gått... men ändå inte. Har hunnit en massa den här sommaren. Vädret har såklart gjort sitt till åxå att sommaren varit så bra. Pratade med de norska vännerna häromdagen. De har haft skitväder. Bara någon enstaka dag utan regn. Det är konstigt så olika det kan vara, så långt emellan är det ju inte.


Wilma var mån om utseendet i morse. Röd klänning med vita prickar, vita leggings, hästsvansar, halsband och armband. Så snygg så. Fotografering är visst viktigt även i den åldern ;-).


Förresten, vi har anmält henne till Sports Academy. Det var Johns pappa & "plastmamma" som ringde och frågade om vi inte skulle haka på. Vi hade ju sett reklamen som kom i lådan, men inte kommit längre än så. Men nu är hon anmäld. Det är en "prova-på-olika-sporter-klubb" för barn. De får chans till att testa gymnastik, fotboll, basket, innebandy m.m för att hitta sin grej. Första två gångerna är "prova-på" och efter det bestämmer man om de ska fortsätta. Bra sätt. För barn kan ju säga att de vill saker och sen ångrar de sig. Så om två veckor är första gången. Tisdagar kl. 18-19. Sen missar hon ju en gång när vi är borta, men det kan vi ju inte göra nåt åt. Det är iofs en av provgångerna... men ja, vi får helt enkelt känna efter efter första gången om det är något hon vill fortsätta med.


Jaha, så var det dagens vikt då... 83.3 vilket ger +0,4 den här veckan. Ja, det går onekligen väldigt upp å ner nu. Hoppas jag kliver ner från den här platån snart. Har en annan bloggare jag följs åt lite med, som gjorde open i samma veva som jag. Hon har stått på en platå sedan tidigt i våras. Jag vet ju att det händer alla... men blä, vad jobbigt. Hoppas den inte blir så lång för mig. Då kräks jag. Ja, inte bostavligen... bara verbalt. Typ.


Nu lyssnar jag på Rockklassiker på radion. En bra kanal med gammal hårdrock och annan rock. Blir nostalgisk av alla Scorpion, Iron Maiden, Metallica... mmmm...


Nej, nu måste jag älga till damernas. Ha en toppendag, vi hörs senare!

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

31 augusti 2010 10:01

Hoppas innerligt att knät bara är skadat på "utsidan", vilken osis. Här hemma har vi alltid sura miner och bråk på morgnarna just nu och det gör mig tokig. Jag kommer inte ur det :(
Platån borde väl ge med sig snart, annars kan du kanske prata med din läkare....

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

31 augusti 2010 11:12

Tack snälla!

Knät känns redan bättre, så det verkar bara vara ett stort blåmärke. Tack å lov!

Ang. platån så vet jag att det kan bli så... men det är ju ändå inte kul. Kanske behöver kroppen en träningschock?! Ska gå och köpa kort på Friskis idag och boka in mig på en massa pass tänkte jag.

Undrar om morgonsurheten har med omställning från sommarlov till vardag att göra. I sånt fall kanske det ger med sig själv om någon vecka eller så. Hoppas i alla fall!

 
Ingen bild

Karro

31 augusti 2010 11:30

Hoppas att knät lagar sig snabbt så att du kan dansa loss på lördag:)
Kram

Annci Hultström

31 augusti 2010 14:12

Tack söta Karro!

Det känns redan riktigt bra. Så det var nog bara en jävla smäll. Har ett blåmärke och ett "nål-filts-brännmärke"-liknande märke där.

Så mig slipper ni inte på dansgolvet (packar med ett par dansvänliga skor - mina 10 cm klackar är inte så dansvänliga):-)

Vi ses då!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards