Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 18 november 2018

Så var det...

Av Annci Hultström - 18 november 2018 21:30

... söndagskväll. Helgen är över och i morgon är det jobb igen. Ska bli skönt, för rutiner är en dygd. Men så saknar jag ju mina fina kollegor åxå :-)


Igår vädrades vi av H. Det innebar iofs inte mer än att byta en filmtittarplats mot en annan.

 



Filmen vi såg var "A star is born".

 

Den är ju omtalad som årets film, så förväntningarna var höga. Och ja, den var bra. Riktigt bra. Dock lite seg emellanåt. Men den otroligt fina innebörden och slutet gjorde att allt var förlåtet. Jag grät så jag hulkade. Tårarna rann ner för halsen. Killen bredvid mig (16-års åldern) började torka lite fint med hande, för att sedan krypa ner i t-shirten och torka hela ansiktet. H är övertygad om det beror på att mina Lille Skutt-tårar blötte ner till lilla livet.


Och när låten "Shallow" kom gick tankarna till fredagens IDOL. Fick samma reaktion då... tårarna sputade. Sååå fint!


Väl hemma igen kastade jag ihop en ljuvlig risotto med svart trumpetsvamp och kyckling.



Idag var vi till svärmor & svärfar och firade en försenad Farsdag. Gott, trevligt och... gott. Efter det blev det en liten shoppingrunda. Lite julpyssel å annat (absolut) nödvändigt blev det. Visar när det är klart och på plats. Eller en sak kan ni få se. Sirap fick en "gå-bort"-kostym.


  

Han var inte helt med på att vara med på bild, men håll till godo ;-)


Förresten, efter 2 skit-nätter med cocillana provade jag en natt utan. Kolla in skillnaden:

 

Översta = Natten till igår = Bakis

Nedersta = Natten till idag = As-pigg


Informationen kommer från mitt Garmin, som (faktiskt) avspeglat min sömn väldigt bra sedan jag fick det. Och så även den här gången. 


Nä, nu tänker jag runda av och natta mig. Men jag vill avsluta med att bjuda in er till "min" körs julkonsert. Vi kommer vara c:a 160 i kören och jag kan lova att det blir mäktigt. När vi övar börjar jag nästan gråta själv emellanåt.


God natt och sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards