Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 25 december 2013

Av Annci Hultström - 25 december 2013 21:27

... vi haft idag. När vi kom hem slängde jag ihop lite köttbullar (så de skulle vara klara till middagsdags), sen såg vi en film (Dumma mej 2, i 3D). Eller såg å såg... jag sov en film om sanningen ska fram.

Sen åt vi middag och återgick till filmtittandet. Då såg vi "Joulutarina". En alldeles, alldeles underbar finsk julfilm (svenskt tal). Rekommenderar alla att se den. Mmmmmm...

Nu är barnet nattat och vi ska se "Hur många kramar finns det i världen". Sen väntar nog bingen. Blir firande hos mina päron i morgon.

Ha en fortsatt trevlig afton!

Av Annci Hultström - 25 december 2013 09:58

... till er alla. Hoppas ni sovit gott, så ni är redo för... eh... hmmm... Ja, vad gör man en juldag med ösregn?

Själv tänkte jag ta en sväng till Kista, men se... där är det stängt. Precis som alla bästa centrum. Den enda dagen på hela året. Fy, så omodernt.

Så det blir nog hem och kasta oss i soffan. Se en film. Eller två. Äta skinkmacka, sill å prinskorv. Mmmmums!

Men först - frukost. Hoppas jag. Det är liksom bara jag och 2 barn vakna.

Av Annci Hultström - 25 december 2013 00:18

... närmar sig sitt slut. Barnen är nattade (men vägrar iofs att somna). Vi vuxna dricker vin och halvsover till "Gravity" (utspelar sig skiten bara i rymden???).

Dagen har, trots gröna gräsmattor, varit riktigt bra. En härlig julafton. Lugn, skön och fylld av julefrid.

Resterna från Tomtens kakfat. Han fick tre pepparkakor och en saffransskorpa. Den sistnämnda hade han doppat i mjölken, för där i låg det smulor minsann. W fick en One Direction tröja i utbyte. En glad tjej!!

Det var gaaaaalet många paket under granen. Jag fick en varm pyjamas, en baktermometer (ja, alltså inte en sån man mäter febern i rövva med... utan en sån man kan mäta temp på t.ex kola och sockerlag), en kofta, Paolo Robertos träningsbok m.m Så tacksam. Så fint <3

Och hörrni... det är nåt visst med eld. Det är lika rogivande som vatten. Satt en bra stund framför kakelugnen.

Precis som traditionen säger bullade jag upp 8 sorters hembakat. Smakade inte på allt. Då hade jag somnat redan kl 20.

Nä, nu ska jag återgå till den fantastiska filmen ;-).

Njut vidare och natti natti <3

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards