Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Annci Hultström - 4 augusti 2012 16:44

... sådär skamligt bra igen. Efter en lång och trevlig kväll sov vi sött. Och länge. När frukosten var slukad, i strålande sol, gick vi till stranden/poolen och lökade. Sen var det dags för lunch och efter det en, av Bastuklubben, anordnad tipsrunda. Nu njuter vi i solen och inväntar kräftskivans start. Ha en bra kväll, det ska vi :-)

Av Annci Hultström - 3 augusti 2012 17:29

...det inte att packa som en normal människa när vi ska någonstans?? Nä, vi liknar mer familjen Taikon när vi drar fram med vår fullpackade pirra, förton påsar i händerna på oss alla och svetten rinnandes. Men, men... Nu är vi i alla fall påväg.

Av Annci Hultström - 3 augusti 2012 09:58



... som den fräschaste bruden i stan. Två fetingmunsår på överläppen och hela håret dränkt i olivolja.

Det sistnämnda för att jag har så galet torr hårbotten. Och enligt framgooglade tips på the world wide web skulle detta vara mirakelkuren. Har ni provat??

Medans detta verkar ska W och jag göra Västerbottenpaj och packa inför helgen. Sen ska jag tvätta håret och hoppas oljan lämnar mig.

Av Annci Hultström - 2 augusti 2012 21:50

 ... augusti då. Sommarens sista månad. Och den andra dagen av den till och med.


Som ni märkte blev det inget skrivet igår. Hade fullt upp med att besöka syrran, sitta i bilen och löka flitigt i soffan.Idag har vi åxå haft fullt upp. Men på hemmaplan.


Morgonen började med ett besök hos tandläkaren för W´s räkning. Hon har ju tappat 8 tänder, 4 uppe och 4 nere. Men i överkäken har bara två har kommit ut trots att det gått snart 8 månader. Sedan har (hade) hon en liten flik, som en extra pyttetand, i nederkäken. Käftis kollade och tog en bild. Man kunde se tänderna, men var de kommer att komma fram gick inte att säga. Så det blir till att hålla koll så de inte kommer i gommen. Den lilla fliken tog de bort med en pincett. Det var en överflödig rotbit som krupit upp. Hon fick lite bedövningssalva och sa inte ett pip. Sååå duktig. Vad det underlättar att ha en unge som inte bryr sig om att ta stick i fingret, ta sänka i armvecket, ta näs- och halsprov, äta penicillin, gå till käftis... Hon bara finner sig i allt.


 

Solglasögonen var för att slippa bli bländad av lampan... men hon vill kanske att det ska heta att hon hade de för att vara coooool istället ;-)


När vi var klara där, 2 leksaker rikare för tapperheten, åkte vi och handlade. Vi ska ju till Åland på kräftskiva i helgen, åker i morgon. Det är Lotta med familj som har husvagn ståendes där och det är campingen som anordnar. Trevligt som attans. Så lite smått och gott behövdes inför det. Väl hemma igen hängde jag en tvätt (som f.ö var torr på en dryg timme), sen lade jag mig i solstolen en stund. Underbart skönt. Så skönt att jag somnade till en stund medans W satt och ritade.


Men vi har gjort mer nytta. Vi har bakat galet mycket. Det blev 4 bullängder, 50 bullar, 26 banankakemuffins och en sats knäckebröd.



Trodde på fullt allvar att jag skulle misslyckas med bullarna, för jag glömde ha i socker & salt. Kom på det medans den knådade i maskinen, så jag tog en rövare och slängde i lite. När den jäst i 30 minuter såg det ut som på bilden... degen hängde ut över kanten. Men se, det gick vägen ändå. Goda blev de åxå.


Knäcket var ett recept som jag tog med från Norge. Torhild bakade det och jag äääälskade det. Mitt blev faktiskt helt ok det med. Men jag tror det är än bättre i morgon när det fått torkat lite till.  


Nu är allt mjuk packat och en del har frysts in. Men självklart åker lite med till Åland.


Nä, jag tror det får räcka såhär. Jag är slut som artist... måste sova. På spikmattan känner jag. Så jag önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards