Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Så var det

Av Annci Hultström - 2 augusti 2012 21:50

 ... augusti då. Sommarens sista månad. Och den andra dagen av den till och med.


Som ni märkte blev det inget skrivet igår. Hade fullt upp med att besöka syrran, sitta i bilen och löka flitigt i soffan.Idag har vi åxå haft fullt upp. Men på hemmaplan.


Morgonen började med ett besök hos tandläkaren för W´s räkning. Hon har ju tappat 8 tänder, 4 uppe och 4 nere. Men i överkäken har bara två har kommit ut trots att det gått snart 8 månader. Sedan har (hade) hon en liten flik, som en extra pyttetand, i nederkäken. Käftis kollade och tog en bild. Man kunde se tänderna, men var de kommer att komma fram gick inte att säga. Så det blir till att hålla koll så de inte kommer i gommen. Den lilla fliken tog de bort med en pincett. Det var en överflödig rotbit som krupit upp. Hon fick lite bedövningssalva och sa inte ett pip. Sååå duktig. Vad det underlättar att ha en unge som inte bryr sig om att ta stick i fingret, ta sänka i armvecket, ta näs- och halsprov, äta penicillin, gå till käftis... Hon bara finner sig i allt.


 

Solglasögonen var för att slippa bli bländad av lampan... men hon vill kanske att det ska heta att hon hade de för att vara coooool istället ;-)


När vi var klara där, 2 leksaker rikare för tapperheten, åkte vi och handlade. Vi ska ju till Åland på kräftskiva i helgen, åker i morgon. Det är Lotta med familj som har husvagn ståendes där och det är campingen som anordnar. Trevligt som attans. Så lite smått och gott behövdes inför det. Väl hemma igen hängde jag en tvätt (som f.ö var torr på en dryg timme), sen lade jag mig i solstolen en stund. Underbart skönt. Så skönt att jag somnade till en stund medans W satt och ritade.


Men vi har gjort mer nytta. Vi har bakat galet mycket. Det blev 4 bullängder, 50 bullar, 26 banankakemuffins och en sats knäckebröd.



Trodde på fullt allvar att jag skulle misslyckas med bullarna, för jag glömde ha i socker & salt. Kom på det medans den knådade i maskinen, så jag tog en rövare och slängde i lite. När den jäst i 30 minuter såg det ut som på bilden... degen hängde ut över kanten. Men se, det gick vägen ändå. Goda blev de åxå.


Knäcket var ett recept som jag tog med från Norge. Torhild bakade det och jag äääälskade det. Mitt blev faktiskt helt ok det med. Men jag tror det är än bättre i morgon när det fått torkat lite till.  


Nu är allt mjuk packat och en del har frysts in. Men självklart åker lite med till Åland.


Nä, jag tror det får räcka såhär. Jag är slut som artist... måste sova. På spikmattan känner jag. Så jag önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards