Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Annci Hultström - 26 augusti 2012 17:45

Vad gör man en regnig lönesöndag?? Jo, handlar.

Det var W's behov som stod i centrum. Ungen har ju liksom växt på längden, och har nu börjat platsa i strl 122-128. Detta märks främst på byxhyllan i garderoben, som i princip gapar tom.

Framförallt var det mjukisbyxor som behövdes och det hittade vi på Lindex. 3 par. Mossgröna, turkosa och svarta. Det blev en mössa och en scarf åxå.

På KappAhl hittade vi en ascool onepiece. Som amerikanska flaggan.

Köpte även en jacka, på IcaMaxi faktiskt. Får se hur den funkar. Verkade bra i alla fall.

Nu ska jag snart börja med middagen och H ska ta W till läkaren. Hon är inne på 5:e dagen med ont i halsen, fast utan feber. Men så i morse hade även den kommit (ja, vi tog en shoppingtur trots det...). När jag kollade i halsen är ena mandeln HELT vit. Inte ens fläckig, utan helt täckt av vitt. Blä. Kl 18.20 ska de vara där. Sen får jag se hur många dagars vab det blir. H kan inte vara hemma, för han åker till Lissabon med jobbet.

Nej, nu ska jag börja med krubbet. Hörs säkert igen.

Av Annci Hultström - 26 augusti 2012 11:22

Ibland lyckas jag bättre än andra gånger ;-)

Av Annci Hultström - 26 augusti 2012 01:55

... till på soffan efter den jävligaste av dumpningar. Vaknade, såg en film och är nu redo för bingen igen.

Den här febriga mysgrodan sov bredvid mig...

Av Annci Hultström - 25 augusti 2012 20:34

... mätt, belåten och rofylld.

Vi har grillat kyckling, halloumi och grönsaker. Till det ett par såser, klyftpotatis, vitlökssmör och ett par glas rött. Efter det en dusch och nu - soffan.

En mycket bra lördag!! Frågan är bara hur länge jag håller mig vaken. För naturligtvis vaknade jag 05.30 i morse. Helt i onödan. Somnade iofs om, men sov bara till å från fram till 07.20 Då beslutade jag mig för att dagen fick börja.

Önskar alla en fortsatt bra kväll och efter det en god natt!!!

Av Annci Hultström - 25 augusti 2012 17:58

... sedan ett par timmar. Har hunnit slumra i solen och förberett middagen. Nu gäller detta en stund:

Av Annci Hultström - 25 augusti 2012 13:57

... lördag som vi lägger på storstädning. Detta inklusive sängklädsbyte, ugnsrengöring, tvättning i stora stugan och hemma, framdragning av spis o.s.v Ordentligt alltså. Men tänk vad skönt det kommer kännas när det är klart!!

Av Annci Hultström - 24 augusti 2012 20:30

... veckan. Det är dags för fredagsmyyyys!!

Ja, så är det. Fredag. En vecka har gått. 24 augusti. Helt galet vad tiden rusar.

När jag kom hem idag bytte jag bilen mot cykeln och trampade ner till centrum med familjen. Målet var att äta middag på Farbror & Co... som bytt namn till Olive house... som bytt namn till Väsby steakhouse... som bytt namn till Farbror V... som bytt... Nä, just det, där är vi nu i ordningen.

Alltså middag på Farbror V för första gången. Och sista. Kass service. Avslagen öl. Inte mer än ok mat. Förhållandevis dyrt. Nåväl, nu har vi provat i alla fall.

Nu ligger vi här i soffan och ser på "Ett monster i Paris". Som det känns nu kommer jag inte se slutet, för jag är helt slut. Vaknade 05.30 i morse och kunde inte somna om, så jag åkte till jobbet. Då fick jag ju gå hem 16 istället och det var ju nice.

Nej, nu åter till filmen. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 23 augusti 2012 20:20

... det där med att prova allt en gång. Idag gjorde jag det. Igen. Och det var att ge mig ut i det värsta regnet jag någonsin upplevt i vårt land. Normalt stannar jag inne när det öser ner på det viset. Men inte idag inte. Nä, efter både jour och innedag ville jag bara hem.

När jag kom ut i trapphuset hörde jag ett konstigt ljud. Det visade sig vara störtregnet. Väl ute på gatan tvekade jag en kort stund. Framförallt när jag såg hur vattnet fullkomligen sprutade ut ur stuprännorna på andra sidan vägen. Ja, vägen ja... den var f.ö täckt av flera cm vatten.

Men jag trotsade det, som sagt, och gick. 4 minuter senare var jag vid hållplatsen, fullständigt dränkt. Trots paraply. Jag var helt blöt upp till knäna. Helt galet. Det var t.o.m fascinerande.

Nu hänger byxor och strumpor på tork, jag är nyduschad och alldeles slut. Sitter i soffan och inväntar att få så pass mycket energi för att kunna resa mig. Då ska jag plocka undan i köket är det tänkt. Men frågan är om den kommer?!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards