Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Vilken natt *snark*

Av Annci Hultström - 15 februari 2012 08:38

Den gångna natten har inte varit rolig. Jag har rullat av och an i sängen, varit uppe och vaknat några gånger och hostat lungorna ur mig. Och rinnsnuvan har varit värre än någonsin. Har vaknat av att det runnit ur näsan och ut i ansiktet. Fräscht? Nope! Men det positiva i kråksången är att det känns som det kom en vändning med det, för jag tycker mig må bättre idag. Tror jag i alla fall. Har fortfarande +38 i feber, men huvudet känns bättre och kroppen likaså. Så jag håller tummarna.


Wilma vaknade feberfri idag, men hon hostar en hel del fortfarande. Fast det kan hon ju iofs tvingas göra några veckor till. Ska hålla koll på febern idag och se vart den bär hän, så vet vi hur resten av veckan blir. Skola eller inte.


Jag har ju varit hemma med W och samtidigt varit dålig själv. Det går ju såklart att klara sig, laga lunch, underhålla, spela spel m.m Men det har varit väldigt skönt att kunna lämna över till H när han kommit hem. Tänk att inte ha någon, utan få fortsätta hålla igång med middag, nattning och allt det andra. Phu... Så jag skänker en tanke av ödmjukhet till alla er ensamstående föräldrar. Ni är grymma!


Igår var det ju Alla   dag. Hade verkligen inte sett något firande framför mig, med tanke på min & Wilmas dagsform. Men jo, H kom hem med detta:


Rosor till mig. F.ö. med monstertaggar. Tog en halv evighet att få ner de i en vas... ajaj...  


 

Och ett sött halsband till Wilma, med en sanningsenlig text :-)


Sedan kom John & Soffan förbimed en present åxå. Det var en försenad födelsedagspresent, som de tyckte skulle passa bra att få just igår. Och sjuk å allt. Det var en klocka, en ring och ett pysselkit i form av "designa-och-tryck-din-egen-ballong". Kul. Den måste vi prova så fort vi mår bättre och orkar. Hon blev i alla fall mycket glad och säger härmed TACK !


Kom ju på att jag inte visade er det färdiga resultatet av maten häromdagen. Så här, varsågoda:


Nej, nu ska jag krypa ner i soffan och sova en stund. Men vi hörs säkert senare. Ha en fin dag tills dess.


p.s Vad underbart vackert det är ute. Snön har vräkt ner sedan igår och det har lagt sig så fint överallt. Jag ser nu att det fortsätter. Härligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards