Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Krassligast av krassliga...

Av Annci Hultström - 13 februari 2012 13:43

... det är hon nu, älskade lilla W. Febern håller sig kvar i ett järngrepp, stadiga 40 grader. Utöver det hostar hon djupt, jobbigt och mycket nu. H & hon stod ute en sväng i natt, då släppte det för en stund. Kruppliknande. Det hade hon som pytte, men nu gjorde det ont åxå. Såpass att hon grät och pekade mot lungorna när hon skulle berätta var det gjorde ont. Så detta gav ett besök till vårdcentralen idag. Ville kolla så att det inte är lunginflammation. Men det var det inte. Och ej heller några streptokocker. De skulle ta en snabbsänka åxå, men för första gången (av alla de otaliga prover de tagit på henne hittills i hennes korta liv) så kom det inte en droppe, trots flera stick. Så det uteblev. Men det går ju ändå att konstatera att hon är sjuk, så det var väl strunt sammma just nu.


Doktorn skrev ut hostmedicin och lovade ringa på onsdag för att höra hur det går.


När vi kom hem erbjöd jag henne en glass, som hon villigt tog emot. Efter hennes första tugga gick jag för att kolla min mail. När jag kom tebax en stund senare möttes jag av detta:

 


Ser ni den vita fläcken på filten, nedanför hennes hand. Det var där glassen låg. Japp, hon tog den där tuggan som jag såg - sen somnade hon med den i näven. Då, mina vänner, är vår dotter rejält sjuk. Hon sover än. 3 timmar har gått. Lilla gumman.


Själv mår jag inget vidare heller om jag ska erkänna. Ont i huvudet, hostar och har ont i luftvägar och knän. Så kanske har jag fått detsamma. Får väl se om det blir något mer av det.


Nä, nu ska jag återgå till soffan och se om jag får liv i henne. Tänkte att om hon sover hela dagen blir det kanske inte så kul i natt.


Hörs igen, ha det gott!

 
 
Ingen bild

Sofie

13 februari 2012 15:06

*krya på er kram*

Annci Hultström

13 februari 2012 17:40

Tack snälla söta, den behövs sannerligen! Kram i retur

 
Ingen bild

Totte

14 februari 2012 10:49

Lilla söta hjärtebarn! massor med pussar å kramar till dig!!! <3 <3 <3

Annci Hultström

14 februari 2012 22:21

Hon tackar ödmjukast och pussar tebax - till William oxå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards