Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Regnet det bara öser ner...

Av Annci Hultström - 7 augusti 2011 20:30

Vi blev i princip helt klara igår. Nu finns det platser att ställa tvättmaskin och garderober på så fort "inför-renoveringen-besiktningen" är gjord på tisdag. Men vi håller tummarna ruggigt hårt för att vi inte behöver flytta garderoberna. De känns liksom mest otympliga.


När vi var klara tände vi grillen och fixade middag. Ryggbiff med div. tillbehör blev det. Gott! Till det drack jag en ny favorit, Mateus Rosé. Riktigt gott. Spritzer-rosé. Och bra pris. Rekommenderas! Satt ute till rätt sent och bara njöt. Sen blev det film i soffan. 2 stycken. Först en barnfilm... eller barnfilm å barnfilm - det vete 17. Den hette Rango. Lite halväckliga figurer och en lite sådär film. fick 2,5 av 5. När W sov såg vi en Maria Wern. Minns inte vad den hette, så betyg är överflödigt.


I morse vaknade jag & W samtidigt. Eller jag tror det i alla fall, för precis när jag slagit upp de blå såg jag henne och hon kom direkt från sin säng sa hon. Klockan var 08:30. Då fixade jag lite till här hemma, vi åt frukost och sen fixade jag lite till. Men när vi kände att vi hade allt under kontroll drog vi på oss regnställ och gummistövlar och åkte på loppis i Täby.


Vi tänkte att lite dugg inte skulle hindra. Men hade det bara hållit sig till dugg hade det ju varit bra. Men nä... det fullkomligen störtade ner. Det var 15cm djupa pölar och på sina ställen strömmade vattnet i fåror, likt små bäckar. Helt galet. Behöver jag säga att vi var i princip ensamma där? Det var kanske 10 pers som gick runt och tittade och 20 som sålde (en bra dag är det kring 400 säljare). Den enda köpet var ett barn-alfapet. Så det var snabbt avklarat. Efter en korv på Daisy´s åkte vi hem och bytte om, packade fika och badväska och åkte ner till simhallen (Vilundabadet).


Jag har sagt det förr, nu säger jag det igen... fy f*n vilket kasst bad. Det kostar 250 kr för oss att komma in och det är inte ens bra. Lika mycket kostar det att gå in på Fyrishov och det är 1000-falt bättre. Visst, då får man åka till Uppsala - men det gör gärna med tanke på hur mycket mer man får för det. Så nä, detta var sista gången för nöjes skull... ev. går vi simskola med W där, men det är åxå allt.


Jag frös f.ö som en liten gris. Även i undervisningsbassängen som håller +32. Känner mig inte helt hundra. Hängig, trött som attans, aningen ont i halsen, har vaknat snuvig två morgnar... ja, nåt är det. Kanske släpper sånt när man får behandlingar. Eller?!


Väl hemma igen var det bara middagen kvar att klara av för dagen. Nu sover W, H plockar lite på kontoret och här sitter jag och inväntar ovädret som ser ut att vara i antågande. Himlen är precis kolsvart och jag var tvungen att tända lampor. sådär ja... nu kom det. Ösregn. Igen. Men det är bra, för det är så torrt i markerna. Svampen behöver det om inte annat.


Nu ska jag vika lite tvätt. Närmare bestämt 4 maskiner som vi tvättade igår. Sen blir det sängen. Ser redan fram emot det. Ja, att sova alltså. Inte vika tvätt.


Sov gott och dröm sött - när det väl är dags!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards