Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Frieriet

Av Annci Hultström - 25 augusti 2010 21:15

Lite historia...


Vi skulle förlova oss. Ringarna köptes i augusti 2002 - utan gravyr. Eftersom ringens utseende var viktigt för mig, ville jag vara med och välja. Men jag överlät däremot till Henrik att bestämma när.Lite överraskning ville jag ha. Min 30-årsdag passerade... Den 7 november 2002 åkte vi till Indien. Den 24/11 hyrde vi en båt. Den tog oss ut på delfinsafari i solnedgången. När vi kom tillbaks till vår uppålade bambuhydda åkte ringarna fram och H frågade om jag ville förlova mig med honom. JA! Så i sällskap av solnedgången, vågorna och varm skumpa satte han ringen på mitt finger.


Det var dock inget frieri, det lät vänta på sig... men vi pratade väl om det till och från det kommande året. Men det där frieriet väntade jag fortfarande på.


Så kom det... den 25/2-2005. Via tidningen Stockholm City. Han satte in en annons med frågan. Jag såg inte annonsen, så han fick påpeka att jag nog borde läsa tidningen... Jag svarade JA och satte sedan in en tackannons. Den fick tidningen att hajja till. De hörde då av sig och frågade om de fick göra en artikel av det. Det fick de. Så de kom hem och intervjuade och tog bilder. Så här blev artikeln:


Den här bilden tog fotografen åxå, men den kom inte med. Fin tycker jag :-):


Så gick det till :-)


Nu är snart dagen slut... sitter och ser på Fångarna på fortet. Efter det blir det lite fix inför morgondagen och därefter sängen.


Önskar er en God natt med idel fina drömmar! Och Du, tack för att du läser!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards