Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Wilma funderar

Av Annci Hultström - 25 augusti 2010 10:10

I måndags när jag & W åt middag så utspelades följande samtal (J=jag, W=Wilma):


W: Mamma, har moster alltid haft häst?


J: Nä, inte alltid. Det började med att hon fick börja sköta en häst, Pegge och sen fick hon honom av den farbrorn.


W: Var är han nu?


J: I himlen


W: Fick han en sjukdom?


J: Nä, han gjorde sig så illa att doktorn inte kunda laga honom.


W: Hur gjorde han sig illa?


J: Han skulle gå ut genom en dörr och fastnade med benet i en pigg, slet till och rev upp ett så här (visade 3 dm) stor sår ända in till skelettet.


W: Men, hästar är ju så stora. De ska inte kunna gå genom dörrar.


J: Det var en stor dörr i en lada. Men han gick samtidigt som en annan häst och då hände det.


W: Det var dumt. Men hur kom han till himlen då?


J: Det vet jag faktiskt inte (ville inte direkt tala om att han fick ett skott mellan ögonen).


W: Kan djurdoktorer trolla?


J: Det vet jag inte, jag tror inte det. Fast det kanske de kan...


W: Nä, jag tror inte det... För nu vet jag, det har min hjärna tänkt ut. Det kom ner någon från himlen, trollade med sig hästen upp till himlen och stängde sedan dörrarna bakom honom.


Naturligtvis höll jag med henne, såklart att det var så. Dessa små samtal räddar en hel dag och berikar mitt liv enormt. Så underbart att höra!!! Kloka unge!


Har googlat lite på en skytts egenskaper (hon är skytt). Detta fann jag:


Den typiska Skytten är aktiv och frihetsälskande. Skytten har stort behov av omväxling och social stimulans. I relationer och samarbete är Skytten ärlig, rak och välmenande. Med sin ivriga, spontana läggning kan Skytten ibland av ren obetänksamhet vara lite klumpig och trampa andra på tårna. Skytten är öppen och pratglad, generös och frimodig. Skytten trivs i naturen och på resande fot. Det brukar bli många spännande resor för den som är präglad av detta eldtecken.

Skytten är med sin optimism och välvilliga läggning duktig på att inspirera andra. Generositet och humor hör tecknet till. Strävan efter nya intryck och upplevelser kan göra Skytten en aning rastlös. Men Skytten bekymrar sig inte i onödan utan rusar glatt framåt mot nya äventyr. Här finns en stor kunskapstörst och nyfikenhet på livet som leder in Skytten på spännande stigar.

Ett intresse för livsåskådningsfrågor brukar komma med åren. Skytten är en sökare som vill prova sig fram i tillvaron. Frimodig och djärv, men samtidigt bestämd och viljestark till sin läggning. Lyckoplaneten Jupiter styr över tecknet. Det gör Skytten till en glad optimist med siktet inställt på framtiden. Den som är präglad av detta vetgiriga tecken slutar aldrig att längta efter nya spännande upplevelser. Skytten delar gärna med sig till andra av sina tankar och erfarenheter och är ofta en god pedagog.

 

OJ, OJ vad det stämmer på henne!!! Längtar efter att följa hennes liv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards