Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 15 juli 2018

För 3 månader...

Av Annci Hultström - 15 juli 2018 18:18

... och 3 dagar sedan skrev jag mitt första inlägg efter det långa uppehållet. Då berättade jag att det fanns saker i livet som fick mig att må mindre bra. Vad har då tiden gett?!

Tja... en hel del insikt i olika avseenden. Sådant jag kan påverka jobbar jag på. Det opåverkbara försöker jag lägga åt sidan och inte lägga energi på. Lättare sagt än gjort... Funderar på att ta hjälp utifrån, men jag törs inte på nåt sätt. Som att jag är misslyckad då... fast kanske är det tvärtom?!?

Nåväl... jag mår bättre idag än då i alla fall. Alltid nåt! Och varje gång jag tar mina morgonpromenader ger jag mig själv en timme självterapi. Det är helande att gå. Och gå. Funderar starkt på att börja ställa klockan tidigare och gå ut innan jobbet. Men... hmmm... kl. 05.15 lockar inte jättemycket. Fast iofs är det bara under 10 dagar, sen har vi semester. Tål att funderas på tills jag ska sova ikväll ;-)

Nu är vi på landet. W ska lämnas av för några dagar här. Några ser på fotboll. Själv ligger jag här:

Jag saknar sååååå mycket att ha en hammock. Vår gick sönder för några år sedan och efter det har det inte blitt någon ny tyvärr. Måste baske mig investera i en. I morrn.

Innan vi åkte hemifrån åt vi lunch. Alltså, det går ju inte att äta annat än sallad i det här klimatet. Idag bidde det tonfisk. För mig. Resten anser att det (och makrill) är kattmat. De fattar inte storheten i det ;-)

Påväg hit åkte vi inom Svanberga för ett dopp. Men nä, jag kom inte i. För kallt. W badade dock. Som alltid. Ingen badkruka hon inte.

Nä, nu ska jag masa mig upp å hjälpa till med middagen.

Njut kvällen, det ska jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards