Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Men jösses…

Av Annci Hultström - 23 april 2018 17:30

… det är redan måndag. Var tog helgen vägen? Konstigt att jag känner så egentligen, för helgen har varit lång. Men iofs har den inte bestått i någon direkt soffsittning och då är det svårt att hinna med att blogga. Så vad har vi då gjort? Ja, i fredags blev det thaimat. 

 

Men jag fick äta själv. Barnet var ohungrigt (glass och äpple var orsaken) och ville hellre hänga med kompisar. Helt ok för mig. Det händer inte så ofta på vardagarna, så det är bara kul när de får till det. Vid 20:30 kom hon dock hem och åt lite, sen intog vi soffan och kollade på ”Let’s Dance”. Avbröt oss när den här himlen uppenbarade sig   

 

Vid 21:30 tiden kom H hem och ordningen var återställd.


På lördagen vaknade jag 08:40. Helt galet. Brukar aldrig sova så ”länge”, men efter fastan har jag faktiskt sovit mycket godare/lugnare. Efter frukost drog H och jag iväg för att uträtta diverse ärenden. Först hämtade vi kakor som W sålt, sen bar det av till Sigtuna för att hämta ett begat ute-bord som vi köpt. Det rymmer 10 pers. och ska flytta in på landet. Väl hemma monterade vi det och provade sedan med våra stolar. Perfekt! Då bar det av till Jysk för att beställa 10 st. sådan (de hämtar vi idag). Mission completed! Resten av dagen innebar lördagsmys med familjen J. Åt en vansinnigt god grillmiddag. Med grillad sallad. Knasigt, men urgott! Däckade ovaggad när vi kom hem någon gång efter spöktimmen.


Återigen sov jag länge. Ända till 09:15 faktiskt. Då ringde H’s väckarklocka av misstag (han hade glömt stänga av den). Undrar hur länge jag sovit annars?! Efter en frukost i solen åkte vi faktiskt på husvisning. Vi ska inte köpa något än, men tänkte börja kolla lite på vad som finns så vi vet den dagen vi är redo. Vi kollade på 2 st radhus som var nästintill identiska. Området var helt underbart, men husen hade så mycket yta som åts upp av ingenting. Så rummen var i princip lika stora (små?) som vi har idag, matplatsen var mindre, vardagsrummet ungefär samma. Så nä, vi letar vidare. Efteråt köpte vi med oss glass (Breyers proteinglass) och jordgubbar och åkte för en fika hos familjen J. I en av askarna låg det här aset till jordgubbe.

  

Den var större än min hand. Typ. Ok, större än W’s i alla fall. Väl hemma lämpade vi av barnet och åkte sedan för att handla mat. När det var klart åt vi middag, vek tvätt och ”dog” en stund i soffan. Phu. Det var den helgen.


Om en stund är det dags för kör-träning. Ska ta mig en kombinerad promenad- och löptur dit. Må väl möjligen få sjunga svettig, men det struntar jag i. Så det så.


Har f.ö mailat ett "uppstartsprogram" till min sjukgymnast. Ville få hennes godkännande. Och det fick jag, så nu kör jag. Till resan är tanken att jag ska kunna ta mig några km åtminstone i löphastighet. Får se om planen håller.


Nä, nu måste jag sätta fart här. Sov gott och dröm sött (om vi inte hörs igen).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards