Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Annci Hultström - 20 januari 2015 20:56

?fy, vad jag är oinspirerad för tillfället. Till allt. Har ingen lust att jobba, träna, blogga, vara borta, vara hemma, vara fru, vara mamma, vara vän, vara kollega? Tydligen skulle jag helst gå upp i molekyler.

Jag vet dock att allt grundar sig i en enda sak ? S Ö M N B R I S T!! Har inte sovit gott en enda natt på över en vecka. Jag somnar utan problem, men vaknar minst 1 gång i timmen och emellanåt ligger jag även vaken i varierande tid. Som i natt, då var jag vaken mellan 01:25-04. Onödigt. Helt onödigt.

Hade samma mönster när jag jobbade på förra stället och det berodde det tveklöst på tjänsten och de arbetsbelastningen jag hade med jourer etc. Men nu är det verkligen inget sånt? så min chefs tanke är att kroppen går in i en ny fas med all träning. Hon upplevde samma sak när hon tränade massor ett tag. Det försvann efter c:a en månad. Någon som känner igen sig?

Sen ska jag väl ärligt talat säga att det börjar stressa mig att H ännu inte har ?hittat? ett jobb, trots massor sökta. Tiden går fort och snart sitter vi där med tomma sparkonton, fattiga som kyrkråttor och äter 3-kronors nudlar i parti och minut.

Upplever dock inte att detta trycker mig så pass att det ställer till det med sömnen. Men det undermedvetna har väl spelat en spratt förr?

Vad har då hänt sedan jag skrev sist? Tar det dag för dag.

Fredagskvällen blev inte roligare än middag, ett glas rött och en film i soffan.

Lördag: Sov tills jag vaknade, städade huset, förberedde kvällen middag och tog emot gäster. Familjen Östlund kom över och förgyllde vår eftermiddag & kväll. Mycket, mycket trevligt. Vi åt en kycklinggratäng till varmrätt och dajm-panacotta med limemarinerade jordgubbar till dessert. Gott. Jättegott. Somnade ovaggad kring midnatt.

Söndag: Sov tills jag vaknade. Kl. 6. Bajs. Skulle tränat ett yoga-pass kl. 10, bokade av det (ville spara de få krafter jag skulle ha till PT-passet) och somnade om, men sov oroligt. Precis som resten av natten. Tränade PT-pass kl. 11:30-12:30. Blev, trots allt, ett bra pass. Tog 120 kg i benpress. Mycket eller lite ? ingen aning, men jag kände mig nöjd. Efter det tog jag med mig W till Stinsen och handlade lite presenter till H samt lite saker till hennes kommande kalas. Kvällen blev lugn och skön.

Måndag: Efter en jobbdag var det dags att fira vårt födelsesdagsbarn, H. Vi inledde med middag på LillaBlå (Scandic i Väsby) och åt sedan lite bakelse hemma. Ihop med paketöppning. Han blev nöjd och vi andra med. Somnade återigen ovaggad, men sov ? som ni vet ? som ett praktarsele. Ja, och nu är vi framme vid idag. Tisdag. 20 januari. 2015. Snart lön. Men först ett yoga-pass idag, ett styrke-pass i morgon, ett bodybalance-pass på torsdag. Och jobb. Såklart. Bla. Bla. Bla. Slutar nu tror jag. Adjöken.

Trodde jag ja... Skrev detta tidigare, men måste nu komplettera.

Yoga-passet idag var precis vad jag behövde. Märkte tillåmed att jag merparten av tiden lyckades koppla bort alla tankar och vara bara där och då. Det är nog f*n första gången.

När jag kom hem åt jag middag. Sen hände det. Det stora och oväntade. Jag gjorde 3 armhävningar. På tå. Ett av mina mål är ju att kunna göra 10. Nu är jag en bit påväg. Wohooo!!!

Nu kan jag ta kväller. Tjing!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards