Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under november 2014

Av Annci Hultström - 20 november 2014 17:22

... då är torsdagen över och endast en dag återstår innan det är dags för helg. Långhelg minsann. Ska nämligen ha en heldagsdejt med min älskade make på måndag. Shoppa lite klappar, leta glasögonbågar och avsluta med middag på KGB. Farmor är barnvakt. Ser redan fram emot det.

Nu är jag snart hemma. Där väntar middag och... inget core-pass. Tar en runda istället. Behöver friskluft känner jag. Japp, så får det bli.

Av Annci Hultström - 20 november 2014 07:49

Redan. Jösses. Det går så fort.

Jag har vaknat några gånger i natt när jag stött i handen. Så helt ok är den baske mig inte. Men det hade jag väl iofs inte väntat mig heller. Än.

Nu väntar en dag på jobbet och ikväll ska jag köra ett core-pass. Tänker att det borde funka bra utan en hand.

Hur ser er dag ut?!

Såg en underbar bild på FB. Avslutar med den. Och: Njut dagen!

Av Annci Hultström - 19 november 2014 22:58

... men det här, det är kul. Och uttröttande.

Zzzzzz... God natt & sov gott!!

Av Annci Hultström - 19 november 2014 16:29

... och tog därför en promenad längs memorylane... Orsaken var denna:

Mmmmmm... gott! Men (ja, jag vet... everything before but is bullshit) konsistensen var inte lika seg som på den gamla goda tiden. Nu var den mer "smulig" eller hur jag nu ska beskriva den. Fast det var väl iofs bra. Då behöver jag inte suktas.

Nu är jag snart hemma. Med min onda hand... :-(

Av Annci Hultström - 19 november 2014 13:11

... när det kommer till skador. En av sjuksyrrorna plåstrade om mig lite bättre när jag kom till jobbet. Med stripes. Såg då att det inte var så illa som jag trodde. Skapligt djupt, men inte "det-behöver-sys"-djupt. Styrkepass blir det dock inte, för den gör ont att använda.

Och skriva (både på dator och papper) är åxå svårt, för det är precis på den delen som ligger ner mot underlaget. Så idag skriver jag som Ulla-Bella. Ni vet... min sekreterare!?!

Nu är räksalladen uppäten och lunchen över. Åter till gruvan.

Av Annci Hultström - 19 november 2014 07:50

... Blod! På min namnsdag!

Eftersom jag vaknade så förfärligt tidigt hade jag tid över till att plocka in lite ren disk i skåpen. När en kastrull och rakbladsskrapan (som vi rengör hällen med) var kvar tog jag skrapan i höger hand och kastrullen i vänster. Sen öppnade jag skåpet för att ställa in kastrullen lyckades (eller snarare misslyckades) jag med att snitta upp ett 1 dm långt snitt i handen.

Det blev lite rätt djupt och gör bajs-ont just nu. Önskar att adrenalinpåslaget suttit i aningen längre.

Känns just nu som att dagens styrkepass får bli en pw istället.

Bajs. Bajs. Å bajs igen. Hungrig är jag åxå. Och kissnödig.

Av Annci Hultström - 19 november 2014 06:41

... en bra tid att vakna på. Tyckte en del av mig. Typ lilltån. För resten ville då rakt inte vakna... Zzzzzzzzzzzz...

Så det blir en hård dag idag. Det känner jag redan nu...

Men den kommer innehålla ett styrkepass som kanske hjälper. Det visar sig.

Ha nu en finfin onsdag!! I alla fall jag ska göra mitt bästa.

Av Annci Hultström - 18 november 2014 19:53

... hamnade som näst sämst i en mätning av landets alla skolor nämnde jag för en tid sen. Idag fick jag en stämpel på att det stämmer. Lärandet i lommunen suger. Skrev nämligen till kommunen (för att fråga om råd) och fick till svar:

Tack för din synPUNGt. Den är nu skickad till en handläggare.

1: Alltså... trodde det stavades synPUNKt. Det bjöd iof in till ett redigt asflabb.

2: Det var ingen synpunkt, det var ett långt jävla mail.

Mmmm... lite grinig är jag nog allt. Men åxå väldigt less.

Nu har vi städat och snart ska jag diskutera försäkringar via telefon med mån jeppe på IF. Sen blir det Homeland från igår och efter det bingen. Så jag säger redan nu: Natti natti!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards