Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Här i Sverige...

Av Annci Hultström - 30 augusti 2012 19:41

... skojar vi om att norrmän är korkade och där gäller vice versa. Men seriöst - detta är väl ändå urbota dumt?

 

Ja, det är en faktura på 40 NOK. Det är för två vägtullar nu när vi var där i somras. 40 NOK. Vad kostar det inte att administrera den fakturan? Och skicka den ända till Svea Rike? Dumt. Ja, riktigt dumt t.o.m Här betalar inte utlandsregistrerade bilar något när de passerar våra tullar. Hade inte det varit smart att ta efter?


När jag var påväg hem idag såg jag en olycka på Sveavägen. Bredvid refugen låg en person på ambulansens bår. Helt övertäckt av landstingets gula filtar. Död? Ja, det är vad jag förmodar. Varför skulle han annars vara helt övertäckt? I tidningen (och på polisens  hemsida) står bara att det är en MC-förare som skadats allvarligt. Men de får väl inte skriva annat innan anhöriga underrättats. Om det nu var så. Jag hoppas innerligt att jag såg fel. Lite obehag känner jag dock. Läs det lilla som finns här: http://www.expressen.se/nyheter/skadad-i-krasch-mitt-i-stockholm/


Från något tragiskt till något betydligt roligare (men i sammanhanget kanske banalt?). Idag upplevde vi den första hemläxan någonsin. Eller ja, inte för mig men väl för den minsta i familjen. Matte var ämnet för dagen och jag var glad att kunna hjälpa till. En (mindre) vacker dag kommer det inte att gå. Då får H ta över. Eller så får jag plocka fram mina matteböcker och repetera hur man räknar volym på en cylinder, vad x * y blir o.s.v Men nu var det lätt. Det skulle räknas och färgläggas olika saker. Lätt som en plätt för oss båda   

 


Nu ska jag betala en räkning. Den på dekorationerna som kom idag. En STOR svart plastsäck var det inslaget i. Skumt värre. Men rätt innehåll. Det tackar vi för. Sen blir det lite jobb och därefter en tidig kväll i säng. Är trött. Fortfarande. Så jag önskar en god natt. Sov gott och dröm sött. Det ska jag. Hoppas jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards