Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Paradisrapport 4 - med bilder

Av Annci Hultström - 27 mars 2010 15:35

25 mars - Lönedag ;-)

De senaste dagarna har vi bara softat vid poolen/havet, så det är inte mycket att skriva om. Egentligen. Men för att fylla ut det kan jag berätta att Familjen Z lämnade oss igår på eftermiddagen. Men vi ses nog igen en sväng när vi kommit till Krabi. Ja, det har jag ju glömt att säga... vi drar härifrån 2 dagar tidigare än tänkt. Vi vill se något annat och komma åt lite mer shopping. Så det blir 2 nätter i Krabi town. Var vet vi inte än, har inte bokat nåt. Men det löser sig i morgon hoppas vi.

Igår åkte vi in till stan och åt tidig middag. Vi bokade även snorkeltur + båtresan till Krabi. Sedan bar det av hem och vi kastade oss tidigt i säng. Skulle ju upp i ottan för snorkelturen.

26 mars - Paradiset?

Vaknade kl. 3 på natten och var så kass i magen. Sov inte något direkt efter det... småslumrade mellan attackerna.

Kl. 7 ringde klockan. Vi gick upp, gjorde oss klara och gick för att äta frukost. Men tyvärr hann vi inte klart, så vi tog det med oss och åt på båten. Efter att alla hämtats upp lades kursen mot Koh Rok. Väl där snorklade vi i 40 minuter, så även Wilma. Det var grymt coolt att se en sån liten tjej så begeistrad. Hon pekade åt alla håll samtidigt... ville visa alla fiskar som fanns för oss. Efter det åkte vi en kort bit och sedan blev det dags för 40 minuter till. Men då var Wilma rätt trött, så hon snorklade bara en kort stund. Sen var det dags för ett 2 timmars stopp på stranden. Där serverades lunch i skuggan av träden och vi hade sedan egen tid att utforska ön på. Så det blev en promenad längs stranden och sedan kollade vi även in varanerna som huserar på ön. Vi avslutade med bad i kristallklara vattnet. Såååå nice!! Så åkte vi igen, en kortis. Snorkling igen. Wilma hakade på, även nu 40 minuter. Ruggigt coolt rev. Var som en svampskog med ENORMA korallsvampar å massor av fisk. Nöjda och glada bar det av hemåt.

Båten vi åkte med

Varaner som bor på ön    Lunchtime

Tuffingen

Väl hemma kastade vi oss i poolen... blev kvar i 1,5 timme och Wilma var som förbytt. Helt plötsligt vågade hon allt. Hon simmade under ytan och tittade... utan cyklop. Hon kastade sig handlöst i från kanten. Hon lät sig kastas i vattnet. Ja, en riktig fisk var hon. Underbart att se. I morgon ska vi spela in henne på video.

Appropå video så spelades hela våran dag in av båt-personalen. Både under och över ytan. Filmen har vi beslutat att köpa. För Wilma hamnade i fokus rätt ofta. Kul att ha. Hoppas den blir bra. Får den i morgon, då visar det sig.

Nu på kvällen så har vi haft oväder. Faktiskt. Det har åskat å blixtrat som f*n. Regn kom det åxå, men inte så mycket som vi upplevt förr. Och det var över på 15 minuter. Det förde dock med sig strömavbrott... men när vi var åter från middag var det fixat igen.

Hotell förresten, i Krabi town... det har inte löst sig än. Igår, i stan, hade de inga på resebyrån. Så vi skulle koppla upp oss ikväll och kolla det. Men vi har inget internet... gissar att routern måste startas om efter strömavbrottet. Så vi får kolla det i morgonbitti helt enkelt.

Nu ska jag hoppa i bingen. Måste ta igen förlorad sömn, så jag orkar vara pigg å glad vår sista dag här på ön.

27 mars - Sista dagen

Jag vaknade (efter en lugn natt) kl. 06:50. Alla andra sov, så jag tog en promenad på 45 minuter. Skönt!! Efter det blev det frukost och några timmar vid poolen. Vid lunchtid hade vi äntligen lyckats boka hotell i Krabi och gick därför och åt lunch. Då började det regna. Och som det regnade. Äntligen fick de andra se ett sånt väder vi bara pratat om hittills. Och länge höll det på. Spelade in det. Ska se om det går att få in det i bloggen när jag kommer hem.

Kvinnfolket passade på att packa då. Barnen såg på film å männen åkte in till stan å tog ut pengar.

Sedan tog jag å Lotta pedikyr, Wilma flätade om sina flätor och Henrik tog massage. Moffa lekte med sina barn.

Vi avslutade med middag och nu ska det sista packas å sen blir det sängen.

Hörs vi inget mer (vet inte hur det är ed uppkoppling i Krabi), så hörs vi igen när vi kommit hem. Den 31 mars. Ha det så bra tills dess och smält snön!!!!!

p.s här kommer några allmänna bilder: