Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Paradisrapport 1

Av Annci Hultström - 14 mars 2010 12:35

Hej på er alla!

Nu kommer första rapporten... jag har helt enkelt inte orkat skriva innan. Men nu så.


Kan börja med att säga att det är VARMT. Har faktiskt aldrig upplevt en sådan värme. Frågade i dyk-shopen häromdagen hur varmt det är i vattnet. Svaret blev +39 grader där inne där vi badar. Ute, på öppet hav, är det något svalare. Och poolen håller även den en liknande temperatur. Så svalka hittar vi ingenstans utom i våra rum. För ute är det mellan 35-40 grader. I skuggan. Som sagt, har aldrig varit med om något liknande. Men vi klagar INTE!!!! För efter mer än 3 månader med drivis, är det en grym lisa för själen.


De berättade åxå att de inte haft regn sedan innan jul, så vattenreservoarerna börja sina. Så vi duschar kort. Även Henrik, lång-duscharnas konung :-).

Här kommer en sammanfattning av våra första dagar.


9 mars - Ankomstdagen

Nu är kl. 20.20 (lokal tid) och vi lägger oss nu. Det har aldrig hänt. Men det har iofs aldrig hänt att vi varit vakna i 32 timmar i sträck heller...

Inget av barnet sov mer än en kort stund på planet vilket gjorde att vi inte sov något alls. Men bra gick det ändå... inga bråk eller ledsna miner. Vi imponerades faktiskt.


Väl på plats i Krabi mötte chauffören oss, men innan vi kom iväg var vi tvungna att anmäla de andras vagn försvunnen. Var inte med på bandet. Men när det var gjort åkte vi. Bilresan gick bra, då sov barnen. Men inte vi andra såklart.

När vi kommit fram (2 timmar senare) packade vi in, käkade lunch och sedan låg vi i poolen i ett par timmar. Efter middagen somnade vi alla som sagt ovaggade c:a kl. 20.


p.s Vagnen kom samma kväll. Trodde vi inte.

 

10 mars - Slöardag

Jag vaknade 07:15 (alla andra sov), drog på mig träningskläder och gick en svettig runda på 30 minuter. När jag kom tebax tog jag mig ett 40-minutersbad. Då först började de andra vakna till liv.


Sedan bestod dagen i att gräva i sanden, sparka boll, bada i poolen o.s.v

På kvällen drog vi in till stan å åt middag + shoppade lite.


Barnen somnade kl. 22 och vi andra satt å snackade över en öl till midnatt.


11 mars - Montesumas hämd

Jag vaknade vid 8:10. Väckte de andra två vid 8:45... hos family 2 var det fortfarande igendraget. Så vi drog å åt frukost. Efter det ville Wilma få sitt hår flätat och så blev det. Under tiden tog jag å Henrik massage. SKÖNT! När vi var klara såg vi family 2... de hade sovit till 10:30. Utvilade :-)! När Wilma var klar (drygt 2 timmar tog det, hon kan alltså sitta still så länge - bra att veta ;-)) badade vi resten av dagen. När solen gick ned satt vi med varsin drink på stranden. Livet kan ju vara sämre!!


Och det blev det... Sämre. Livet alltså. För när jag skriver detta är de andra och äter. Själv har något gjort mig lätt muggig i magen kan man säga. Faktiskt första gången - ever. Så jag vågade inte gå med. Men nu känns det som att jag snart kan gå iväg. Inga fler "kuta-till-muggen-snabbt-attacker" på en stund. Mår inte illa eller så, bara en mage i ofas. Hmmm... skulle inte ha skrivit så... börjar leva om igen nu... får se hur det slutar.


12 mars - Diplomdagen

Jag gick iväg, men åt inget. Men säg den glädje som vara för evigt. Jag fick lämna sällskapet igen. Men efter den attacken åt jag en macka å somnade. Kl 3 vaknade jag och fick gå igen. Men sen var det lugnt.


Resten av dagen slöade vi bara vid poolen och stranden. Då blev Henrik för övrigt förärad med ett par bildliga diplom. Ett för att han plockade upp Sami ur poolen. Han glömde att han var utan puffar och hoppade i. På det djupa. Efter 3-4 "flöte-dopp" reagerade Henrik å kastade sig i. Diplom 2 fick han för att han spelade yatzy & byggde sandslott med två rastlösa barn :-).


På kvällen drog vi in till Saladan för lite shopping och middag. När barnen (och Henrik) somnat satt vi andra ute å snackade skit i värmen.


13 mars - Värmerekord?

Montesuma hänger sig kvar... jag kan äta, mår inte dåligt - men magen är lite så å så. Fick gå upp inatt igen + i morse. Sen har det varit lugnt. Får se vad som händer i natt.


Idag har det f.ö varit sjuk varmt. Nu, i skrivandes stund kl. 22 lokal tid, är det över 30 grader varmt. Och som vi njuter!!!!


Dagen har bestått av bad, bad, bad å bad. Emellan det har vi klämt in mat å strandlek. Eller som Wilma säger - "Kan vi inte gå till sandlådan nu?". Vi har även motionerat allihopa. Moffa sprang en tur 40 minuter, Lotta å jag promenerade 25 minuter å Henrik tog en "ofrivillig" långpromenad. Han var nämligen iväg å klippte sig. När han var klar tänkte han att han skulle gå till fruktmarkanden för att köpa frukt, och tänkte sen att det inte skulle ta så lång tid att gå tebax. Men... det gjorde det.


Nej, nu avslutar jag för nu. Lovar att återkomma lite oftare... med bilder åxå. Ska köpa uppkoppling i morgon.


Må så gott nu - det gör vi!!!


14 mars - Värmerekord?

Jag skulle kunna börja varje dag med det. Värmerekord. För det är så det känns. Som att varje dag är varmare än tidigare. Men som sagt, vi klagar inte. Funderar på att tag en solfri dag i morgon. Har nämligen hittat ett ställe som har minigolf, tv-spel och hoppborgar. Kanske kan roa barnen en stund.


Idag har vi - återigen - solat & badat. Vi börjar alla få fin färg. Kolla in bilderna.


Nu ska jag måla Wilmas naglar å sen blir det middag.


Som ni märker så händer det inte så mycket. Men vi ska ut på små äventyr, då blir det kanske roligare läsning.


Förresten, jag har kommit fram till vilken pryl som tagit första-platsen på "onödigt-att-ta-med-listan"... min platttång!!! Kolla in frisyren, så ser jag ut... 5 minuter efter att jag plattat det. Så det gör jag inte mer nu ;-)


Ha det så bra, vi hörs snart igen.


 Henriks verk

 Krulltott

 Min nya solhatt

           

 
 
Knyttet76a

Knyttet76a

14 mars 2010 13:50

Ni ser ut att ha det guld! :) kram

http://Knyttet76a.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara

14 mars 2010 15:44

Hej Annci!
Kul att höra att höra att ni har det bra, hoppas att magen är i lag nu :) Det kan väl blir så ibland kanske, särskilt med maten där.
Jag får väl erkänna att jag är liiite avis på er, men i dag har vi faktiskt haft en riktigt strålande dag! Med en STOR SOL som värmer, så vi skottade fram altanen och drog fram några stolar och satt där och fikade. Jättemysigt! Hur länge var det ni skulle vara borta?
Ha det jättebra, har ni tur kanske ni kommer hem till våren! Annars kan ni ju alltid försöka ta med er värmen hem, kan inte bli för varmt här i Sverige!!! =)
Kramar Sara J

 
Ingen bild

syrran

14 mars 2010 19:58

Härligt att ni har det så bra

 
Ingen bild

tina

14 mars 2010 21:35

hej på er, jag har sms till henkes telefon men inte hört något, kul att följa din blogg, här är det soligt men inte vart men lite plusgradigt är det i alla fall, skall ni i väg något eller bort ni på vårat förra hotell? kan tro ni har det bra även om det är sjukt varmt, akta så ni inte bränner er,hälsa alla
kram

 
Sandra

Sandra

15 mars 2010 08:54

Vad fin du är. Det syns verkligen att du gått ner massor på dom här bilderna.
Jag önskar få se Wilma med flätor om du har nån bild :-)

Här är det minusgrader men soligt i alla fall så det är väl dumt att klaga :-p

Må så gott och ta hand om magen.
Kram

http://mammasandra.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa

15 mars 2010 09:52

Kuuul att läsa, jag har tittat in ett par ggr redan och spanat efter resedagboken här! :)
Just nu lyser solen och himlen är blå här.. men snö och is finns kvar på marken. Har dock sett grön barmark!!
Känns overkligt med 40 graders värme.. har såå skönt!

 
Ingen bild

Annette

15 mars 2010 17:21

Hej!
Vad kul att få läsa första rapporten men vad tråkigt att magen inte är bra. Hoppas att det är bättre nu och att de andra har klarat sig. Det låter som att ni har det helt underbart.
Ser fram mot rapport nr2.
Kram Annette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards