Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Phu - Vilken dag!!!!

Av Annci Hultström - 4 februari 2010 19:50

Strax före kl. 11 idag så skickade jag ett sms till Linda (en kompis) och frågade om vi skulle "leka" idag. Efter en stund ringde hon upp och jag nekade samtalet eftersom jag var på jobbet. Sms:ade tebax att vi kunde höras på lunchen. Då sms:ade hon igen... skrev att hon krockat och var på St Göran. Jag sms:ade igen och frågade hur hon mår... då ringde hon igen. Naturligtvis tog jag samtalet.


Hon grät och pratade bara om sin bil... förstod att hon var kraftigt chockad. Frågade om hon behövde mig och hon grät fram ett ja. Så jag kastade mig in till chefen och sa att jag måste åka. 20 minuter senare var jag på plats. Hon låg på en brits, med nackkrage och skakade. Efter att jag suttit där en stund började hon lugna sig och fick färg i ansiktet och på läppar igen. Då slutade hon åxå prata om allt det praktiska. I samma veva hämtades hon till röntgen. Den visade tack och lov inga skelettskador eller mjukdelsskador. Läkaren förklarade det mer som en kraftig stukning av nacken. Hoppas det håller sig vid det.


Efter det körde jag hem oss å vi satt bara å softade en stund, sen hängde jag hennes tvätt. Efter någon timme kom hennes mammas sambo och tog över "vaktandet". Ingen vill att hon är själv, man vet aldrig vad som händer när chocken släpper helt. Men när jag gick kändes hon ändå ok, efter omständigheterna. Bilen däremot - den är inte ok. Kommer, som de sagt efter första titten, att lösas in. Blev helt ramsne.


Det som hände var att hon körde på en huvudled. Från vänster kom en taxi och körde rakt ut och in i hennes förarsida. Hon "puttades" då åt sidan och innan hon fick stopp på bilen så körde hon rakt in i (och helt över) en stolpe. Tack och lov lyckades hon undvika att köra rakt i en av de betongpelare som håller Essingeleden på plats... hon hade 1 meter tillgodo...


Usch, det kan gå så snabbt. Fy fan! Är så glad att hon hade sin lyckliga stjärna på plats som gjorde att skadorna bara blev materiella.


När barnen skulle hämtas följde jag med "morfar" och hämtade de två små busarna. Tog en tur till pulkabacken å åkte lite. Sedan var Wilma ute och lekte ett bra tag till. Så vi blev ute i dryggt 1,5 timme. Skönt som attans! Jag grävde ner henne i snön... bild kommer i morgon.


Nu sitter jag här, emotionellt slut, å kollar på "Big medicin". Blir en tidig kväll i kväll.


Så helt enkelt - vi hörs i morgon. Dröm sött!!

 
 
Ingen bild

Marre

4 februari 2010 21:39

Oj vilken dag! Tur att det gick så pass bra efter omständigheterna. Kunde ju blivit mycket värre. Du är go du, en god vän :)

 
Annci

Annci

5 februari 2010 08:29

Tack Marre! Försöker i alla fall :-)

http://www.hultstrom.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards