Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 5 november 2014

Denna dag gifter jag mig...

Av Annci Hultström - 5 november 2014 08:01

... med min bästa vän, den jag skrattar med, lever för, drömmer om och älskar innerligt!

Så stod det på vår bröllopsinbjudan. Och det stämmer även idag. När 10 år har gått. 10 år. Jösses. Det är fan en bragd nuförtiden. Så GRATTIS till oss!!

Kvällen blir lugn, men en bubbel knäcker vi garanterat. Fest har vi ju haft. I lördags. Och vilken fest sen då.

Jag var ledig i fredags för att fixa. Och fixa gjorde vi.

Klädde lokalen i markväv, dukade fint, lagade massor med god mat (potatisgratäng och dubbelmarinerad oxfilé) och pyntade.

På dagen D vaknade jag tidigt, gick till lokalen och lade sista fingret vid saker där.

Sedan grundade vi med gräddstuvad pyttipanna (det hjälpte föga). Och eftersom allt var så lugnt att jag tillåmed sov middag en stund unnade jag mig ett glas vin när jag strök H's skjorta.

Kl 17 kom gästerna och vi började med en kombo av bubbel å praliner... precis som för 10 år sedan.

Sedan åt vi toast Skagen till förrätt... precis som för 10 år sedan.

Efter det bidde det varmrätt och när den var klar drog Sara igång en vigselceremoni där vi förnyade våra löften. Vi sa JA. Igen.

Sen tog Johan över. Han höll ett litet tal och visade sen filmen från vår möhippa & svensexa. Herregud! Jag skrattade så jag grät! Helt underbart!

Tack fina ni för ett härligt inslag till festen!

Sen var det dags för tårta. Och Marre did it again... Gudomligt god! Och en kopia av ursprunget blev det åxå. Så fiiiin!

Den understa är ursprunget. Således är den översta Marres verk.

Sen bara kalasade vi. Ända till kl 03.30 Då sparkade vi ut de sista gästerna.

Fick nåt fint åxå som fick mig att minnas möhippan ännu mer...

En affisch med Roffe. Min husgud. Och mitt frikort. Jorå. Så är det. Han är bara männens man i mina ögon. Underbara människa. Tack Linda <3

Andra presenter fick vi åxå... Skumpa, blommor å lite annat. De tittade vi lite extra på dagen efter.

TACK, TACK, TACK underbara alla för att ni delade dagen med oss och gjorde den enormt minnesvärd!

Och nu återstår en bild. På det viktigaste.

Mannen som är skälet till allt. Tack älskade make för de 10 år som gått. Älskar dig mer än vad ord kan beskriva <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards