Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Annci Hultström - 5 januari 2014 21:29

Så var fjärde passet gjort och med det kändes det faktiskt lättare. Och den känslan vill jag gärna ha varje dag nu framöver. I alla fall de 26 närmsta, fast ännu hellre de 32 kommande. Jag har ju tänkt hålla i detta ända fram till resan. Daglig träning. Inget skräp. Inget godis. Inget fikabröd (möjligen med undantag för nåt yttepytte på H's födelsedag). Ingen alkohol. Sund mat. Ska det gå tro?! Jajamen, jag är sjukt taggad!

Muskelpasset plockade vi idag ur Paolos bok och vi blev redigt slut. Alla 3. Även den lilla rastlösa i familjen hakade på.

Hon har för övrigt inte utvecklat några blåsor. Men alla prickar är kvar. Hmmm... undrar vad det är.

Nu - filmtajm!

Av Annci Hultström - 5 januari 2014 11:55

... i bilder. Sent omsider. Har liksom inte haft tid. Eller ork.

Vi började med bubbel i bubblet. Barnen för sig. Brudarna för sig. Gubbsen för sig.

Sötnosen Sara, 10 mån, firade sin första nyårsafton.

Dukningen blev outstanding. Vackert som en dröm. Precis som vi ;-)

Maten. Den underbart goda.

Förrätterna var små, påbörjades kl 20 och var 4 till antalet. Hummersoppa, Toast Skagen, Löjromstoast med avokado/gräddfil/lök och limemarinerade parmachips med sparris. Gaaaaalet gott. Alltihopa.

Varmrätten bestod av helgrillad oxfilé med Västerbottenspotatiskaka och kantarellsås med primörer. Mums!!

Desserten åt vi efter tolvslaget. Det var vitchokladpannacotta med hallonsås. Även det var gottgottigottgott.

En samling bilder. I all enkelhet. Finns några fler bilder, men de skippar vi.

Nu ska jag vika ett mount Everest med tvätt. Har liksom förskjutit det hela julen. Bara tvättat och lagt på hög. Men nu när vi fick en (ofrivillig) "vara-hemma-dag" känns det som en bra syssla.

H har åkt till Täby. Han ska byta nån julis. När han kommit hem igen ska jag ge mig på dagens prommis.

Önskat er en finfin söndag. Eller lördag om ni så vill.

Av Annci Hultström - 5 januari 2014 10:00

... här hemma. På två ben. 8 år. Blont hår. Japp, vattkoppor för W it is. Tror vi i alla fall.

När hon lade sig igår kväll såg vi dom. Fullt på mage, bröst och rygg. Idag är de oförändrade, så jag ringde 1177. Hon sa att om inget mer händer under dagen är det kanske nåt annat. Men hon var ganska säker på sin sak.

Så nu får vi vara hemma idag och bara avvakta upp-ploppandet. Hmmm... håll en tumme för att vi slipper. Ok!!!?!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards