Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Annci Hultström - 14 januari 2011 23:00

... i soffan sover den sötaste av prinsessor. Hon slocknade efter att fått se sista dansen i "Let´s dance". Hon höll på Hannah Graaf. Men inte så mycket för dansen, utan för klänningen. Rosa & prinsessigast. Hon tyckte åxå att Oksana var söt i ansiktet. Och Ryback var snygg. Hon kommenterade själv, utan att jag sagt något. Kul att lyssna på. Stora tjejen.


Förutom det har vi i övrigt åxå haft en bra kväll. Myst i soffan med pizza & ostbågar till filmen "Den magiska leksaksaffären". Söt film med fin baktanke.


1000 pussar fick jag när jag föreslog att vi skulle bädda på soffan och sova där. Bara hon och jag. Får se om jag är lika glad i morgon över att jag föreslog det. Soffan är väl inte den skönaste... men en natt ska det nog bra. Vad gör man inte för sötnosen?!


Har laddat upp några bilder från nyår (bättre sent än aldrig heter det väl??).


Barnens mat, grillspett med potatiskroketter:

 


2 av gästerna, Spiderman & Batman:

 


Prinsessan själv:

 


Vår förrätt, Örtgratinerad hummer *torkar dreggel*  

 


Vår sessert: Lingoncheescake på mandelbotten + kolasås. MUMS!

 


Sen ett par bilder från lilljulen hos mor & far.


Finaste storasyster:


Syster, med make, när de öppnar sin bröllopspresent från oss - en takvandring på Stockholms tak. De gifte sig ju 31/10-09 men eftersom det var ett överraskningsbröllop så hade vi ju ingen present med oss. Så då tänkte vi att de skulle få den på 1-årsdagen... men då kunde vi inte ses, så det blev nu. Glada blev dom i alla fall!!

 


Pusskalas med moster:

 


Tillsist ytterligare en bild på vår underbara PLAST-gran.


Japp... plastgran is the shit... fixar inte barr i 6 månader efter... eller krypen som klättrar ur den i värmen... å inte känner jag den berömda lukten heller. Btw - en plastgran barrar lite den med, men i ok mängd... lukten kan man få av att gömma Wunderbaum´s bland grenarna... och krypen - de kan jag vara utan. Nåja, det var en parantes. Nu åter till ämnet.


Det är tomt där den stod... vill ha ljuset från den kvar under resten av den mörka perioden. Funderar på hur man löser det utan att en gran är inblandad. För hur mycket jag än älskar julen så skulle det onekligen se konstigt ut med en gran. I juli. Eller?!


Nej, nu ska jag nog krypa ner i bingen och sen en film. Tills jag somnar. Vilket nog är rätt snart. Sen ska jag sova tills... ja... eh... tills W antagligen väcker mig. Ser fram emot en helg HELT utan planer.


Önskar en God Natt! Sov gott å dröm sött!

Av Annci Hultström - 14 januari 2011 11:49

Jag googlade billiga flygbiljetter. Ja, till Thailand alltså. Och jag hittade snorbilliga. Billigare än vi någonsin rest för. Förvisso "bara" till Bangkok, men därifrån tar man sig ändå på ett eller annat sätt. Och vi har ändå pratat om att stanna där en natt eller två. Dock gick de inte att reservera, så vi ska ta oss en rejäl funderare tills i morgon och boka då. Så nu sitter jag här och suckar drömmande.


Har f.ö sökt min chef åxå, måste kolla så det inte föreligger några hinder att resa bort 1 månad i nov/dec om jag skippar sommarsemester (kanske bara tar någon enstaka dag i samband med helg).


Åh, så underbart det skulle vara om det blev av. Det ska bli av. Vi fixar det tveklöst. Det vet jag. Vi ska åka!! Lita på det.


Nu är det dags för lunch. Ärtsoppa. Mmmmums!!

Av Annci Hultström - 14 januari 2011 09:00

...freeeeeeeeeeedagsmyyyyyyyyyyyys!!! Henrik ska ju på personalfest (de hade ingen julfest i år, istället har de en nu för att fira in det nya året), så jag å W ska ha tjejkväll med megamys. Hon har beställt ostbollar. Men inför H heter dom hostkollar, för han fick inte veta vad vi skulle mysa med. Det skulle vara vår hemlis . Men innan hostkollarna blir det pizza. I soffan. Med schäslongen utdragen (det förberedde hon redan igår för att vara helt säker på att hinna ). naturligtvis blir det filmtjam åxå. Och "Let´s dance". Ni börjar förstå att det blir megamys va?!


Hur ska ni fördriva kvällen?


I morgon ska vi, om W piggnar på sig (hade 37,9 igår), ta oss ner till Vilundahallen och spana in när David vinner pingistävlingar. Ja, det är ju minst vad vi förväntar oss . Kanske blir det bara jag & W. Gissar att H är bakis .


Sen måste jag göra något åt naglarna åxå i helgen. I övrigt blir det luuuugnt och styrt helt efter hur W mår.


Tanken var f.ö att hon skulle gått till doktorn idag eftersom febern stigit. Men så kom vi ju på att det säkert var feber p.g.a stelkrampsvaccinet hon fick häromdagen. Så vi avvaktar en dag eller två till. Finns ju alltid Löwets närakut att tillgå under helgen.


Nu ska jag jala på med dagens sysslor. Men vi hörs senare. Ha en fin fredag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards