Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Annci Hultström - 8 januari 2011 16:39

God eftermiddag!


Hoppas ni har en lugn & skön trettonhelg. Här är det lugnt. Riktigt lugnt. Skulle haft middagsbesök idag, men eftersom W vaknade med feber i morse avbokade vi. Så istället har vi pysslat . Gjort kort och ett julpynt (ja, efter jul... köpte det på rea).


Nu lagar jag mat. Det ska bjudas Oxfilé provencale i det Hultströmska residentet idag. Och jag måste erkänna att det kurrar i magen redan.


Vad har vi gjort i övrigt då? Jo, i torsdags när vi vaknat åkte vi norrut. Julfirande hos min mor & far var målet. Kom dit vid 11.30 En timme senare vräkte snön ner. Då var det rätt skönt att inte vara på vägarna.


Till eftermiddagen slöt syrran + man upp. Barnen (tillika de mycket saknade kusinerna) var tyvärr inte med. Efter en kanongod middag blev det paketöppning. W fick en hästkötar- och ridkurs av syrran m. familj och de fick fjärrsyrda uttag till lampor (ni vet sånna man kan tända/släcka lampor med fjärrkontroll) av W. Av mor & far fick hon en lampa som är en massa fibertrådar som byter färg , ett spel+ en hoper pengar. De fick kläder av henne. Det hade hon bestämt själv.


Igår drog vi vid 10.30 Mot Gävle och lite shopping på Biltema & Dollar Store (pliiiis, öppna en sån här nere åxå någongång). Sen bar det av till Uppsala och middag hos finaste Lotta m. familj. H passade på att köra fast med bilen, så han fick skotta loss under en timmes tid. Under tiden bondade jag rejält med mitt kära fadderbarn (som f.ö är blad det sötaste jorden har skapat). Hon pratar som aldrig förr och jag förstod nästan allt. Kul!! Vi bjöds en underbar kycklingrätt (Lotta, snälla du, skicka gärna övr receptet vid tillfälle). Vid 21.45 for vi hemåt med en MYCKET trött W. Väl hemma satte jag igång och skotta. Hos oss och farbrorn. Han öppnade dörren och pratade en massa. H trodde jag hade rymt :-). Efter en kort session i soffan blev det sängen. Sov som en prinsessa!!


Ja, och nu vankas det alltså middag. Snart. Sen blir det nog inte så mycket mer än att softa i soffan.


Nä, nu måste jag göra vitlökssmör. Men hörrni, ha en fortsatt bra kväll.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards