Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 17 september 2014

Av Annci Hultström - 17 september 2014 14:15

... kontrasternas dag. Jag planterade ljung...


... i shorts. Köpte de för en knapp vecka sen och kände att de måste i jorden innan jag drar. Annars är de nog döda när jag kommer hem. Och då fick det bli så, även om det var +20 ute. Hmmm...

Nu har jag varit på mammografi. Min andra i livet. Det gick bra den här gången med, men provsvaret återstår ju. Inom 2 veckor ska det komma.

Jag har en ytlig bekant som startat en matblogg. Många gånger känner jag igen recepten från t.ex Buffé-tidningen och har funderat på om man inte måste ange källa. Igår lade hon upp ett väldigt bekant recept (samma äppelkladdkaka som jag bakade i helgen) igen och då frågade jag hur det är med sånt... om copyright finns. Men se, det fick jag inte fråga tydligen, för hon tog bort mig som vän på FB. Uppenbarligen en mycket öm tå jag trampade på. Vill hon att alla ska tro att det är hon som uppfunnit recepten tro?

Vet nån hur det är med sånt? Måste man ange källa? Finns copyright? Eller ska man anamma good sportsmanship och ändå ange? Eller är det bara att sno vilt?

Nu rullar bussen in på jobbet igen. Så adjöken!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards