Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Annci Hultström - 27 februari 2016 02:01

Jösses, vad kass jag är på att uppdatera. Av den anledningen får ni nu en Bildbomb istället. Håll i hatten, nu kör vi ;-)

Innan incheckning växlade vi pengar och åt lunch. Och drack ett glas prosecco såklart ;-)

Sen klev vi på planet för första etappen, Stockholm-Kiev. Det gick bra. Vi kom iväg sent, men landade för tidigt. Så våra 40 min transfer räckte. Och med tanke på den beställda rullstolen som väntade fick vi ännu mer tid tillgodo. Den gled nämligen förbi samtliga köer. Såååå smidigt!

Kl 19.15 påbörjade vi etapp 2, Kiev-Bangkok. Och...phu!! Resan var lång och riktigt jobbig. Bara att erkänna. 24 timmar från dörr till dörr. Med en fot som, under flygresan, inte gick att ha i högläge mer än korta stunder. Bytte tillåmed till ett ledigt 2-säte, men hittade ändå inget läge. För stolarna var så smala, så hur jag än gjorde stack fotfan ut i gången.

Nåväl, fram kom vi och ytterligare en rullstol väntade (utan att vi visste det). Bara att hoppa i och låta sig rullas genom den enorma flygplatsen. Väskorna kom först av alla och den förbeställda taxin väntade. Värsta flytet.

När taxichauffören såg mitt "handikapp" vände han hela sätesgruppen framför oss, så det blev ett skönt fotstöd under de kommande 6 timmarnas resa. Superskönt. Lyckades somna någon timme.

Väl framme väntade Välkomstkommittén med kylda drycker och ett färdigincheckat rum. Supernice!

Efter det har dagarna bara bestått i att sola, bada, äta, dricka, löka, köra rehab, sova riktigt gott, läsa, svettas... ja, ni förstår!

Btw... det är omöjligt att gå med kryckorna i sanden, så det blir mycket "träning". Långsamt och försiktigt är dock melodin.

Det går bra, men den är rejält svullen varje kväll. Fast det lägger jag ingen vikt vid. Det är morgonstatusen som räknas och den förbättras för varje dag. Sååå skönt!

Kolla in märkligaste djuret. Nån typ av krabba. Som inte går att äta. Den är bara "sällskapsdam" i akvariet. Hmmm...??

Henrik å Christer hyrde moppar en dag och åkte runt. De såg bara för roliga ut!

Det var det. För nu.

Ha en finfin helg därhemma!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards