Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Annci Hultström - 27 juni 2010 20:24

... jag mig ner för första gången idag. Phu... trött.


Hej förresten!!


Hoppas ni har haft en bra söndag?! Vi sov läääänge idag. Jag vaknade vid 09.30 Då var Wilma redan vaken. Sedan länge kan tilläggas. Hon berättade vilka program hon sett på bompa och jag kollade tablån. Kl. 07.50 började hon titta... Snällt barn man har som låter en få sovmorgon :-)


Efter det åt vi frukost och for iväg för att uträtta lite ärenden. Först åkte vi till Sörab och slängde lite grejor, sen vidare till Byggmax och  Rusta (skulle ha ogräsättika och fogsticka). Därifrån bar det av till donken där lunch inhandlades. Men åt den gjorde vi nere vid stationen. Där rinner det en å med en hoper änder och det var tänkt att även dom skulle utfodras. Men de var svårflörtade... eller kanske övergödda. För det tog lååååång tid innan någon visade intresse för brödet. Gick efter det en lite prommis längs med ån och plockade ihop en underbart somrig blombukett. Jag älskar rödkläver och dess doft. Mmmm...


Sen åkte vi hem och Wilma gick över till grannarna och lekte. Hon är f.ö feberfri sedan igår. Det blev en kort streptokocksession. Tack och lov. 


Medans hon gjorde det rensade jag ogräs mellan plattorna, sopade, ställde i ordning. Nu är det så fint så. Även baksidan fick sig en omgång. Skurade allt och sorterade i leksakslådan. Även där blev det så fint så.


Sen lagade jag mat, kycklinggryta med ris, som åts i den underbara solen. Wilma avvek dock, för grannarna lockade henne med middag hos sig. Sen efter det har vi plockat och donat här... de ska komma och byta fläktkåpa och termostater på alla element i morgon. Då vill de ha 1 meter framför och 50 cm fritt på varje sida av elementen. Men, nä... så frikostiga är vi inte med platsen. För då måste vi ta bort bokhyllan på kontoret, sängen i sovrummet o.s.v Så lite trångt får det blir.


Förresten, idag har jag gått i bikini hela dagen. Hemma såklart, inte i affärerna. Vilket väder. Wow. Det har känts som om jag bott utomlands. Lagat mat. Rensat ogräs. Städat. Ätit. Allt i bikini. Det har gett fin bränna åxå.


Nu ska vi se en film, "My one and only". Recension kommer i morgon. För efter filmen blir det sängen direkt. Så jag passar på att önska en god natt redan nu. Dröm sött!

Av Annci Hultström - 27 juni 2010 00:03

Vi har sett en film... Slumdog Millionaire blev det. Kan jag rekommendera. Annorlunda, men mycket bra!


Nu väntar sängen. Vi hörs i morgon. Sov gott och dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards