Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Annci Hultström - 26 juni 2010 18:33

Nu är det andra gången jag försöker göra ett inlägg... sidan har knäppat sig från igårkväll.


Igår ja... Wilma är ju ett sådan barn som inte blir så väldigt påverkad vid sjukdom (bara vid höstblåsorna märktes det väl). Så även denna gång. Febern var nere på strax över 37 igår, så vi petade i henne ipren och drog iväg till skogen. Där var målet att plocka björkris + blommor. Så blev det åxå. Men vi hittade även smultron. I mängder. Det var helt sjukt mycket. Har aldrig sett något liknande. Vi öste in i gapet. Och tillslut fick Wilma offra sin solhatt. Vi plockade den halvfull och tog med hem.


Svängde även förbi centrum. Hade sett en annons om tygskor på Intersport. Precis sånna jag ville ha, så det blev ett par vita och ett par röda. Så nöjd så! Sen köpte vi den glömda prinskorven och åkte hem.


Jag satte genast igång med att binda kransar och efter det åts det lunch. Sill, potatis, korv, köttbullar och räkomelett. Snapsade gjorde vi åxå. I jordgubbsaft. Sen, in med mer Ipren och därefter upp till ängen ovanför oss. Där hade de dans runt stången, dansuppvisning (folkdansgillet), lotter m.m Var där (och på Gunnes) i 1½ timme. Köpte med oss fika och gick hem. Fikade. Sen tvingade vi Wilma - under stor protest - att vila en stund på soffan. Undertiden plockade vi lite här hemma och satte sen igång med middagen. Det blev grillad biff med smörsvängd färskpotatis och smörsvängda sockerärtor. Till det bejja och ett glas rött/öl. Gott, gott!


Vid halv åtta kom sedan grannarna över. Vi bjöd över dom. Trevligt med sällskap. De varnades dock innan om halsflussfröken, men de tyckte det var ok ändå. Hon hade ju trots allt ätit penicillin i nästan två dagar. Så, som sagt, de kom. Vi fikade vår SMULTRON-tårta och deras underbart goda frozen halloncheescake på mandelmassabotten. Allt tog slut! Bra betyg för oss båda bagare :-). Kl 22 gick de och Wilma somnade som en klubbad.


Efter det skulle jag ladda upp bilder här på bloggen, men det gick åt skogen. Så vi såg istället ett par avsnitt av "How I met your mother". Somnade ovaggad vid 00.30


Vaknade först av alla i morse, vid 8. Låg kvar en stund. Hörde att W gick upp... och ner. För att se på TV. Då gick jag åxå upp... och ner. Försökte ladda upp bilder igen. Men icke heller denna gång gick det. Gav upp. Åt frukost och gjorde lite saker här hemma. Sen drog vi på bio. Där såg vi "Shrek - Sista kapitlet". Den har premiär den 7/7, men det var smygpremiär på några biografer idag. Så Filmstaden Råsunda blev det. Det var en bra film, så söt stundvis men även spännande. Dock höll jag på att somna efter en knapp timme. Fick en FET-DUMP. Hade ätit lite popcorn och tog sedan 7 godisbitar. Dessa åt jag nog för fort... för det blev riktigt jobbigt ett tag där. Hjärtat rusade, magen gjorde ont å jag blev så trött. Men efter en kvart gick det över. Dock har jag fortfarande ont i magen. Så middag har jag hoppat över än så länge. När jag väl ska äta blir det sallad, med fetaost tror jag.


Nä, nu är det slutpladdrat. Nu kommer lite (eller egentligen mycket) bilder.


Först från gårdagen. Lunchen :

 Hade kunnat bli en fin bild på mor & dotter

 Henriks fint pyntade keps


Sen lite från ängen & Gunnes. Syns det att W gillar sockervadd?


   Brödbakning

          


Åsså kvällsfikat med våra goa grannar:

      


Nu kommer det lite andra bilder från olika händelser sista tiden.


Lotta med familj på besök:

  

Cool kille, söt tjej 

   Mitt vackra gudbarn - Miranda!


Åsså var vi på Nathans kalas förra helgen. Han är f.ö mitt andra goa gudbarn:

 Wilma kör oss i en buss  

 Ont om sittplatser?!


Sen några bilder från dagis-picnicen för några veckor sen:

 Gabriel

 Sofia

 Goda vänner

 En liten pojk-flicka månne?!


Tillsist ett par jämförelsebilder. Midsommar 2009 vs Midsommar 2010.

   

 


Oj, oj, oj... det har hänt en del!


Nej, nu avslutar jag. Ska ta och äta lite. Men vi hörs igen. Kanske senare. Annars i morgon. Ha en fortsatt bra kväll!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards