Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Annci Hultström - 24 februari 2010 23:13

  

Nu har vi sett den och betyget blir 2 iskalla snöskyfflar. Inget vidare alltså. Lite smårolig ibland, men för det mesta rätt tam. Nu var det ett tag sedan vi såg en film som vi känd WOW för. Så please - bjud på era bästa filmtips!


Nu väntar bara sängen. Så - over & out... å dröm sött!

Av Annci Hultström - 24 februari 2010 20:49

Jag har haft ett grymt gräl med Wilma idag. Hon har under den senaste månaden testat mig/oss som bara den. Idag brast det för mig. För...


När jag kom till dagis satt hon ute i en snödriva och så fort hon såg mig började hon sura. Så ville hon gå till pulkabacken, så vi gjorde det. Men väl där var allt fel. Hon bestämde att vi skulle tävla upp för backen, men när jag börjat springa så ramlade hon. Och det var visst mitt fel... sådär fortsatte det tills jag sa att nu är det nog, nu går vi hem.


Hemma fortsatte det. Hon sparkade, slog och skrek som en besatt. Så jag började med att säga att om hon inte skärpte sig så skulle jag börja räkna till tre och sa jag tre så skulle hon inte få någon blomma ikväll (vårt belöningssystem... 10 blommor= belöning). Den rök. Så då sa jag att hon skulle bli av med en från igår om jag kom till tre igen. Den rök åxå... plus ytterligare en. Sen kom vi in på lördagsgodiset åxå... det ville hon visst ha kvar, så då lugnade hon sig. Sedan pratade vi om det och nu har vi lovat varann att vi ska vara vänner. Får se hur det går.


För det är mycket "sätta-armarna-i-kors-och-uttrycka-ett-störigt-nej"-beteende ett tag. Hon vägrar hjälpa till. Smäller i dörrar. Sparkar. Ja, allmänt grinig helt enkelt.


Som sagt, vi får se hur det går.


Har googlat lite på det i alla fall och det är visst en trotsperiod vid 4 år. Så det är väl bara att kämpa på och vänta ut det.


Nu - filmtajm!!

Av Annci Hultström - 24 februari 2010 19:04

... vet att du gillar min blogg, men inte behöver du sitta å vänta på inläggen vännen   . Vi kanske kan lösa det med att jag sms:ar dig när jag lagt in något istället. För du har kanske annat att göra ibland .


Btw - lade till din man på facebook och han accepterade mig. Idag. Så en dator har han visst letat upp i alla fall. Gissar att han är åter i civilisationen. Helskinnad. DET är bra!!

Av Annci Hultström - 24 februari 2010 18:54

Ja, idag har jag längtat, mer än igår, till Thailand. Har väl med sommarklädsrensningen att göra - det blir mer verkligt liksom. Så till middag blev det Pad thai (gai) = Stekta nudlar (med kyckling). Man smaksätter med tamarindsås, fiskolja, jordnötter, soja, torkad chili och tillsätter sedan böngroddar å ägg. Oh, my - vad gott det blev. Nästa gång jag äter det är med fötterna i sanden... i   ... efter att ha   !!


Nu ska jag ta å fixa lite här, sedan blir det film med maken. Vi tänkte - framförallt börja i tid - och se "Bröllopsfotografen". Jag återkommer med recension.

Av Annci Hultström - 24 februari 2010 14:36

Nu har jag varit ute och hjälpt min vän att skotta fram hennes parkering. Det gick rätt fort, så efter det tog vi en tur till Lidl. Och vet ni vad - för första gången den här vintern ville man inte gå in igen. Vilket väder!!!! Klarblå himmel med en STOR   , takdropp, gnistrande vackert. Wow! Fick en riktig känsla av vår och en känsla av hopp... hopp om att istiden inte är här för gott   .


Nu ska jag fortsätta här, för att om en dryg timme hämta prinsessan på dagis.

Av Annci Hultström - 24 februari 2010 12:45

Tänkte bara tipsa er som följer mig blogg om att det går att prenumerera på "mig". Kolla i menyn, längst ner till vänster. Där finns det två rubriker som heter just "Följ mig". Välj det alternativ som passar er bäst.


Bloglovin´ kräver registrering, men är kostnadsfritt. Det skickar dig meddelande när jag skrivit något.


RSS kräver, som jag förstått det, ett speciellt "program" som ska gå att ladda ner. Har inte riktigt greppat hur det funkar, men ni är kanske mer tekniska än jag.


Sedan har jag även länkat till Facebook, så när jag skriver något kommer en länk till inlägget att läggas upp där.


Bra va´??


Nu ska jag luncha.

Av Annci Hultström - 24 februari 2010 10:31

God middag världen!


Har inte kommit till skott med att skriva förrän nu, fastnade med datorn i knät - surfande + jobbsök - på morgonen. Men nu så...


Idag är det stora motsatser... ute = kallt och mängder med snö, inne = plockas det fram sommarkläder. Aningen märkligt att tänka på att vi faktiskt ska använda de om mindre än två veckor. När det är 1 meter snö utanför fönstret... Traktorerna kör för fullt här. Försöker få bort så mycket snö det bara går längs gångvägarna och mellan husen. Helt sjuka snöhögar blir det. Igen.


Efter lunch ska jag ut å hjälpa Linda att skotta hennes parkeringsplats. Då blir det kanske en liten prommis åxå. Måste köpa mjölk. Igen. Jag dricker som en kalv.


När Wilma kommit hem ska det provas sommarkläder och skor. Gissar att massor blitt för smått. Hon växer ju som ogräs den lilla prinsessan.


Nej, nu ska jag fortsätta här. Men vi hörs igen senare idag. Ha det bäst tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards