Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Annci Hultström - 3 maj 2011 19:30

...finaste, bästa Lotta med familj gjorde min dag. Mitt i eländet. Varför? Jo, denna fina kom med bud:

 


Jag blev så glad. Det kom t.o.m en tår i ögonvrån. Ni visste vad jag behövde.

TACK, TACK, TACK så innerligt kära vänner.

  Love & kisses


Bortsett från att ta emot blombud har jag sovit ett par vändor, hämtat barn och lagat middag.


Jag mår bättre och bättre. Hoppas det fortsätter så. Jag skrev ju tidigare att penicillinet börjat kicka in. Det märks om inte annat på att kisset numera luktar Kåvepenin. Misstycker väldigt över den lukten, men får väl lära mig att gilla den eftersom jag vet att det är då det börjar hjälpa.


Nu tänkte jag bjussa på några bilder från Valborgshelgen.


Dagen inleddes med trädfällning:


Barnen städade svägerskans bil. Och tvättade den på utsidan. Med diskmedel. Japp, det slutade med en sväng på biltvätten:

 


Vätskekontroll:


Bras-dags. Var en kall kväll. Men mysigt ändå:

    

 (på bilden min loppisjacka för hela 30:-)


Och till sist kvällen höjdpunkt, enligt barnen i alla fall:


Nu ska jag och min kära make se en film. Vad vet jag inte. Det visar sig.


Önskar en fortsatt bra kväll och natt - när det väl är dags.

Av Annci Hultström - 3 maj 2011 14:00

... sjunker. Nu är den nere på 37,5 och detta utan alvedon i kroppen. Så penicillinet kickar in. Det tackar vi för. Återstår bara att få bort resterna av taggtråden. Lite mer thé och glass kanske hjälper?! Men just nu äter jag pyttipanna. Lättuggat. Och gott.


Trots att jag är på bättringsvägen, så har jag bestämt mig för att vara hemma i morgon med. Detta med tanke på att jag inte är helt feberfri ännu. Vill inte gå för tidigt. Framförallt med tanke på att jag åker till Kreta nästa fredag. Då ska jag banne mig vara helt frisk.


Nu ska jag sova en stund. Hörs sen.

Av Annci Hultström - 3 maj 2011 10:15

... ta bort taggtråden som letat sig ner i min hals. Nu! För f'n vad ont det gör. Har vaknat flera gånger i natt av att jag inte kunnat svälja. Det här suger verkligen. Men förhoppningsvis kickar penicillinet in under dagen och gör skillnad till i morgon. I morgon ja... blir hemma då med, som det känns nu. Har ju fortfarande feber åxå. Nåväl, får se framåt lunch.


Det blev lite försovning här idag. När jag inte ska upp är det ingen som håller ställningarna. Så halv 8 vaknade jag och väckte H. Han hade ett möte kl. 8:15. Så jag behöver kanske inte säga att det blev full fart på honom? Därför fick jag lämna W. Passade på att titta runt lite på dagis. Det var så länge sedan sist och jag kan ju inte gå på vernissaget som de har den 19 maj, är ju på Kreta då. Men nu fick jag en förtitt av allt fint hon (och kompisarna) gjort under terminen. Efter det gick jag hem och däckade. Helt slut. Då hade jag ändå alvedon i kroppen.


Nu ska jag äta ett litet mellis och sen sova en stund. Sen blir det nog mera sova, se en film, kolla in lite missade program på web-tv.


Hörs senare. Ha det så bra!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards