Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 9 februari 2019

Av Annci Hultström - 9 februari 2019 17:15

... vi påväg in till stan. Lite gäspig, men det ska nog reda upp sig. Har ju trots allt en timmes tupplur i bagaget.

Semmelkladdkakan är med och av smeten att döma ser jag fram emot att smaka den!!

Tog förresten 2 fina bilder idag. Ja, på katten. Som vanligt. Men han är ju bara så söt!

Träningspasset var för övrigt en succé. Kände mig peppad och la till några nya övningar jag minns från dåtiden. Så i morrn kommer jag nog svära över utfallsstegen som var ett av dem.

Nej, nu in på IcaMaxi. Värdfamiljen är inga godisråttor och en lördag utan godis är helt otänkbart för vissa i vår familj ;-)

Av Annci Hultström - 9 februari 2019 07:58

... morgon lördag!

Hade svårt att somna igår. Sov sedan askass. Vaknade 06.15 Kan väl känna att dagen kunde ha börjat bättre. Nåja, den rättar väl till sig. Kanske. Eventuellt. Inte.

Ja, ni hör... den positiva jag är inte påkopplad idag. Kände mig låg redan igår faktiskt. Det kom när jag lämnade jobbet. Varför?

Jo, i ärlighetens namn; jag känner jag mig ensam. Privat. På jobbet är det fullt ös. Underbara människor som jag dagligen skrattar högt med, snackar skit med, som jag får uppskattning och pepp ifrån, som frågar hur det går med Wilma, som bryr sig om mig, som ger mig enorma mängder kärlek och positiv energi.

Men så kommer jag hem och då är orken i princip helt slut och det lilla sista vrider jag ur på vardagssysslor (läxor, matlagning etc.). Det för ju med sig att det privata, sociala livet får stryka på foten. Och det är här ensamheten kommer in. Jag önskar då att jag skulle ha vårdat mina vänskapsrelationer så mycket bättre. Då hade det kanske funnits ett skyddsnät runt mig nu, som kunnat läsa av min tystnad och fångat upp mig.

Självklart finns det människor som finns där för mig, som jag bara behöver räcka ut en hand till. Men när jag inte orkar det...

Jag vill absolut inte ge någon dåligt samvete eftersom jag har mig själv att skylla. Men det är såhär jag känner...

Vad var det min fantastiska psykolog sa (ni hör ironin va??)?! Jo, just det... - När du känner/tänker så, låt bli det.

Ja, men såklart... så enkelt det ju. Eller inte. GAH!! Hade det varit det hade hans yrkesroll inte existerat.

Nu har jag ätit frulle och väntar bara på att klockan blir 8.45 Då ska jag gå och träna. MED avslutande bastu den här gången. Sen hem för att baka en semmelkladdkaka som ska tas med till kvällens middag hos svägerskan med familj. Förhoppningsvis kan jag klämma in en tupplur innan vi drar åxå.

Det är min lördag. Hur ser din ut?!

#försöker

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards