Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2018

Av Annci Hultström - 13 december 2018 20:28

Glad Lucia på er <3

Av Annci Hultström - 9 december 2018 21:51

... galen vecka är till ända. Har åkt i en känslomässig berg-och-dal-bana.

Måndagen avslutades med en motivationsföreläsning med Thomas Gunnarsson. Den fick mig till tårar. 3 gånger. Och tankarna satte fart. Phu.

Saker på jobbet som hänt och satt ännu mer fart på tankarna.

Hårt kroppsligt arbete, både hemma och på jobbet.

Detta har lämnat mig uppe i varv. Och sömnlös. Sedan veckor.

Men i fredags lyckades jag plötsligt sova gott. Och natten till idag. Kanske börjar det vända?!

Nog om det...

Vi hade julfest på jobbet i torsdags. Med Vilda Västern-tema. Det blev så sjukt bra. Var skeptisk för ett par veckor sen, men helt i onödan.

Vi hade byggt om kontoret till tema-miljö, åt tema-buffé och körde Line dance. Sååå kul!!!

Å bubbel har jag druckit. I dagarna 4. Ja, det är sant. Det har ju varit en märklig vecka. Som sagt.

Och igår... FY FAN!!!

Vår 93-åriga blev lurad av en person som sa sig komma från Väsbyhem för att byta batteri i brandvarnaren. Han bad om hennes kort eftersom det skulle kosta 29kr, satte det i sin kortläsare och bad henne slå in koden. Sen gick han för att hämta batteriet, men skulle komma tillbaks. Vilket han såklart inte gjorde. Kort därefter hade han snott 20000kr från henne. På 3 minuter.

Hon anade självklart oråd och ifrågasatte, sa att han inte fick gå med kortet etc. men han hade en bra förklaring som hon tyvärr köpte.

Jag blir så förbannad!!!!

Ringde f.ö Polisen som skickade en patrull. Idag kom teknikerna och gjorde en undersökning. De fick både fingeravtryck och skoavtryck. Och de hade tydligen bilder från bankomaten och var hoppfulla.

Så må den jäveln åka dit så det sjunget om det.

Idag åt vi sen frukost. Plockade lite och fick sen fikagäster. W och hennes kusin S skulle firas i förskott.

Innan de drog var jag tvungen att åka. Genrep väntade, så bilen tog mig till Mariakyrkan i Sigtuna. Och oj... vilken kyrka. Vilken kör. Vilken akustik. Längtar till nästa söndag!!!

Väl hemma tog jag min första glögg.

Pepparkakan var på min sida, så en önskning är gjord!!

Nu väntar sängen. Är helt slut!

Sov gott å dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards