Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 12 augusti 2018

Av Annci Hultström - 12 augusti 2018 08:57

... och ytterligare några underbara dagar har passerat. 


I tisdags bokade vi en kryssning med Birka. En spontanare kan man säga eftersom avresan var dagen efter, onsdag. W fick ta med sig en kompis. Det är sådana här gånger, när man ska hitta på något, som det dåliga samvetet kommer över mig... att hon är ensambarn, ingen att dela upplevelelser med. Ja, med oss såklart... men hon blir ju äldre och föräldrarna är väl inte de man vill hänga med alla gånger. Och har hon med en kompis får även vi ett andrum, tid att prata med varandra på ett annat sätt.


Hon valde Helene (som tack å lov kunde/ville), en nyfunnen vän (genom min vän och arbetskollega Hege) och det var ju en hit. Känns som de var ganska nöjda båda två :-)


Vi åkte kommunalt in, fiskade upp Helene på stationen i Sollentuna och åkte vidare.


Väl på båten vilade jag en stund. Ja, jag mådde nämligen sådär... Började morgonen med världens huvudvärk som kom från nacken. hade gått några dagar med det och bokade därför in en thaimassage. Hon visste vad hon gjorde... det var så smärtsamt stundvis, men det hjälpte. Tyvärr drog det igång nåt i kroppen åxå, för jag blev så dålig i magen. Ja, det hade ju kunnat vara från frukosten åxå... men jag tror inte det. Fick springa mellan packning å toa innan vi åkte. Nåja, det gick bra tillslut.


Efter en stunds vila gick vi en sväng på båten. Tjejerna, som fått egen hytt, ville inte gå med just då utan ville spela klart sin omgång kort. Så H och jag gick en lov. Tillsut hamnade vi ute på däck, i en bar där ett band spelade. Vi köpte oss något att dricka och blev sittandes. Så skönt! 


Efter en stund kom tjejerna på visit :-)



Till middag åt jag fisk- och skaldjursgryta, H en ryggbiff och tjejerna burgare. Den där fisk- och skaldjursgrytan har jag ätit förr och det är "to die for". Så sjukt god!



Tjejerna försvann till hytten för kortspel igen, tills vi släpade ut dom. Då blev vi sittandes fram till typ kl. 2 i ett café och spelade kort allihopa. På den översta bilden här nedanför börjar tröttheten spela ut dom. Konstigt?!


Dagen efter spelade de spel i "lekavdelningen", vi åt lunch och sen var det inte lång tid kvar. 



Påväg in mot stan passerade vi förbi Fredriksborgs hotell.Där, i den lilla röda längan, bodde jag och H förra året. Så trevligt ställe. Var bara maten som hade lite att önska, men det gick att förbise.



Väl hemma satte jag mig på baksidan och löste korsord. Det är verkligen semester för mig. Det och läsa böcker. Läsning har det dock blivit dåligt med den här sommaren, men desto mer korsord har jag löst. 


Det är så rogivande. Man är bara där och ingen annanstans.



Var f.ö och kollade mitt blodtryck häromdagen. Behövde ett uppdaterat värde för att kunna förlänga ett recept. Jag hade 118/74, puls på 62. Han sa att det var ett riktigt bra värde. När jag kom hem googlade jag på det där... vad är egentligen bra. Hittade informationen nedan.



Så nu vet ni att jag är både vältränad, smal, ung och frisk   


Innan sommaren skrev vi en lista på vad vi ville göra på semestern. En av sakerna var att cykla i stan. Igår förverkligade vi det. Med oss hade vi Hege, Johannes och Helene.


Att baxa upp cyklarna ner/upp på perronger var väl dagens största utmaning, men bortsett från det gick allt precis som tänkt.


Vi klev av i Ulriksdal och cyklade sedan till och i Hagaparken. Vi koppartälten tog vi vätskekontroll och förflyttade oss sedan ner på ängen för att svulla medhavd fika.


När vi kände oss klara klev vi på cyklarna igen och cyklade in till stan. Vi hade bokat bord på en indisk restaurang på Sveavägen. Maten var supergod och personalen trevlig. Det blev 3 trevliga timmar där innan vi började färden hemåt. Hege & c/o cyklade hela vägen hem (bor mellan Sollentuna och Danderyd), men vi tåg tåget.


Kl. 22 klev vi in hemma. Trött, nöjda och tillfreds med dagen. Det skrämde oss inte, så det här är något vi kommer göra igen.


  


Idag ska vi plocka å packa, för i morrn bär det av till Köpenhamn. Ska bli så kul att få visa W den staden.


Ha en finfin söndag, det ska jag.


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards