Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 augusti 2018

Av Annci Hultström - 1 augusti 2018 23:01

... helt oslagbara dagar är till ända. 5 dagar rätt ner i minnesbanken. Sånna dagar man tar fram när snålblåsten viner runt stugknuten. Sånna dagar som får en att överleva årets övriga 9 månader.

Och familjen J. Vilket gäng. Njuter av varenda sekund i deras sällskap. Måste ju vara lite av en match made in heaven när man liksom inte tröttnar på varandra nån gång. Resa efter resa. Middag efter middag. Eller?!

Vaknade som vanligt i ottan. La mig på en filt i solen. Läste. Surfade. Njöt. Sen lökade vi oss igenom förmiddagen, för att efter en sen lunch leta oss till badet.

Där blev vi kvar i några timmar. Barnen fick åka ring bakom båt. Massor av bad. En tupplur. Ja, en toppendag med andra ord.

Väl hemma bidde det after beach. Och grillning (förbudet är ju upphävt... woho!!!!!)

Nu sitter vi i bilen påväg hem. Men vi fick en störtskön sista dag/kväll. Nu väntar nya, hittills obestämda, semestermål.

Av Annci Hultström - 1 augusti 2018 10:03

... börjar som juli slutade. Med sol och värme. I 3 månader har det varit såhär nu (borträknat de dagarna kring midsommar som traditionsenligt bjöd på kyla, driv-is och regn). Heeeelt galet!!! Galet underbart!

Vad har vi gjort då?! Söndagen bjöd på lite mer regn, men långt ifrån de utlovade mängderna. Det tycktes stanna kvar, hängandes, i luften. För herregud vilket klibb. Bidde därför kvällsbad. Igen.

Måndagen... varm, klibbig. Kvällsbad med bubbel. För bara mammor. Vi lämnade helt sonika haket strax innan middagsbestyren. Fullständigt oplanerat. Det resulterade i ett sms med recept till männen. Sen kom vi tebax när flarran var slut. Och maten klar. Så det kan gå... ;-)

Och, ja. Ni har rätt, jag ÄR en sjöjungfru :-)

Och gårdagen då?! Tja, varm å klibbig. Den klibbigaste hittills. Men trots det stod go-cart på agendan.

Väl hemma blev det bad.

W?s lite udda kreation beror på att hon inte ville blöta ner hjälmen. Mmmm...

När jag går vägen mot badet fylls jag med ro. Det är så idylliskt här och livet känns så lätt. En lisa för själen helt enkelt.

Kvällen bjöd på kräftkalas, myggmedel i mängder och kortspel. Chicago. Måste väl säga åxå att Sara vann. Grattis. Typ. ;-) ;-)

Jag ligger i solen och skriver det här. Ingen av de mina är vakna, men i värd-huset springs det hör jag. Så åtminstone är lilla V vaken. Iofs, med de fotstegen är nog resten av familjen vakna åxå ;-)

Idag ska det åkas ring bakom båt om planen håller och framåt senkvällen är tanken att vi ska leta oss hemåt. Men först; Timmar i solen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards