Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 29 juli 2018

Av Annci Hultström - 29 juli 2018 09:10

... sådär fort igen. Redan söndag. Hmmm...

I onsdags fick vi hem barnet. Mina päron skjutsade hem henne. Tillsammans åt vi middag och sedan drog de sig hemåt.

I torsdags packade vi allt för några dagar på vift och sov sen gott i ett svalt rum. Jajamensan. Ställde nämligen upp fönstren på vid gavel, drog på fläkten och satte på mig sovmask. Jag till å med frös lite om en fot ett tag.

På fredagsmorgonen gick alla upp samtidigt för att packa bilen. Sen åkte W med mig till jobbet. Efter en relativt lugn dag fick vi kl. 16 äntligen stänga och gå på SEMESTER!

Efter att ha hämtat H på jobbet rullade vi till Guldstället. Familjen Jangsäters sommarnöje i Roslagen.

Kl. 17.30 anlände vi. Efter att ha packat ur försågs vi med dryckjom och kickade på så vis igång den här vistelsen. Med råge.

Efter middagen knatade jag å Sara iväg för ett kvällsdopp. Det var ju så klibbigt varmt i luften, så vattnet svalkade... utan att för den skull vara kallt Nä, ljuvligt helt enkelt.

Jag tog en badfie på oss, men eftersom vi hade lite innanför västen ser vi smått galna ut, så jag besparar er upplevelsen ;-)

Men en bild på vägen dit kan ni få.

Igår blev det loppis (köpte inget... den var faktiskt rätt kass) och sen mat- och dryckshopping i Norrtälje.

Väl tebax i stugan bidde det stranden i ett par timmar. Alltså vattnet är så varmt. Man märker inte ens skillnad på vattnet längre ner. Allt har samma temp. Sommaren 2018, du levererar verkligen!

Sen blev det tacos till middag. Ja, det här grillförbudet vänder verkligen upp å ner på matlagningsrutinerna. Tacos. På en lördag. Hmmm...

Har busat lite med den här raringen åxå.

Lite svårflörtad, men det släpper lite för varje dag :-)

Och nu är det alltså söndag. När jag vaknade hörde jag att det åskade, men det utlovade regnet lös med sin frånvaro. Tänkte då att jag skulle ta en morgonpromenad. Skulle bara gå på dass först. När jag satt där kom det. Regnet. Det efterlängtade och förlösande regnet. Men... hmmm.., har extremt svårt att tro att de kommer upphäva grillförbudet. Det regnade trots allt inte mer än 45 min. Typ. Tror nog att det behövs lite mer än så. Så vi får hålls oss till planen och äta ugnsstekt rostbiff med potatisgratäng idag ;-)

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards