Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 21 juli 2018

Av Annci Hultström - 21 juli 2018 18:40

... plötsligt lördagkväll. Var tog veckan vägen?!

I onsdags hade jag & H datenight. Det bidde libanesiskt på ett hak i stan. Gott. Å billigt. Det var et 50%-erbjudande genom The Fork. Efter det tog vi en promenad genom stan och avslutade kvällen på Ica Maxi ;-)

Har f.ö tänkt prova igenom några alkoholfria alternativ av viner. De sägs ju ha blivit bättre och ska visst smaka annat än saft.

Jag började på restaurangen. Ett vitt vin som var helt ok. Men smaken försvann för fort i munnen. Hmmm...

I torsdags var jag & W hos en f.d jobbarkompis till mig och badade. Vi blev åxå bjudna på en grym grillmiddag. Det var mycket trevligt. Så trevligt att jag inte började baka förrän vid 21.45 Ja, baka. Hade ju utlovat hembakt till fredagsfikat på jobbet, så det vara bara att kavla upp ärmarna å sätta igång. Vid 23-rycket var det klart och jag dök i säng.

I fredags var W med mig på jobbet. När vi var klara för dagen åkte vi å hämtade H, sen åkte vi till badet. Lagom tills vi kom fram gick solen i moln och tro det eller ej, men jag frös en gnutta.

Väl hemma var solen framme igen och jag tog ett glas rosé. Även det alkoholfritt. Känslan blev densamma; gott, men smaken försvann för fort.

Idag började jag dagen med en promenad. Döm om min förvåning när jag öppnade dörren. REGN! Dock lät jag inte det hindra mig, jag gick ändå. Målet var att gå till jobbarkompisen igen. W hade nämligen glömt sina solbrillor där.

Efter en pratstund knatade jag hem och brassade frulle. Efter det har dagen bestått i tvätt, städ och shopping.

När allt var klart placerade jag mig i solstolen. Med ett glas bubbel. Ja, precis... alkoholfritt. Samma sak med det; gott, men smaken tar slut för fort.

Nä, nu är deg dags för middag. Det blir sallad. Vad annat orkar man?! Och nu när Väsbyhem infört grillförbud pga torkan blir man ju handlingsförlamad. Man SKA ju grilla på lördagar...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards