Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 13 juli 2018

Av Annci Hultström - 13 juli 2018 12:15

... min kollega gått på semester och jag har lunch. Det ger mig ro att skriva några rader här   


Så var börjar jag då? Jo...


Dagen efter hemkomsten från Santorini såg vi till att packa upp och tvätta allt från resan (och lite till). Sen ägnade vi hela dagen, samt måndagskvällen, åt att städa. Vi vänta nämligen långväga gäster som skulle anlända på tisdagen, bästa fam. Lagerqvist (åtminstone 3 av 5).


För att få plats med oss alla 6 behövde kontoret rensas/städas. Mitt i allt fick jag spunk och åkte och köpte 2 gardinlängder att dölja förvaringen med. Den har ok ordning, men är inte kul att se på. Vajern satt redan på plats (kvar sen W hade rummet), så det var bara att hänga upp. Visst blev det stor skillnad?


 


När de kom på tisdagen åt vi middag och sen tvingades jag tacka för mig. Skulle ju upp som vanligt på onsdagen. Och torsdagen. Fredagen däremot var jag ledig. Då styrde vi kosan till Vaxholm. I deras Tesla. Grymt cool bil, men ack så varma sätena var efter att stått i solen i många timmar. Lyxproblem    


Vi började med lunch och fika på hembygdsgårdscafeét. GOTT, som vanligt.


 

Sen gick vi en prommis genom "byn" och åkte sen hem för att grilla. Efter maten förflyttade vi oss upp till ängen och körde landskamp i Kubb. Sverige vann 2 av 2 matcher. Såklart ;-)


På lördagen var det dags för de att åka hemåt, så vi började dagen med en lyxfrulle. 

   


De för att ladda för färden och vi för dagens viktiga match. Vi såg den med H's syrra & familj. Självklart såg vi till att göra vad vi kunde från vårt håll när det kommer till support. Men vad hjälpte det?! Kanske var det för att jag, som knappt vet vad det handlar om, gjorde mig till för mycket?! Ska nog låta bli nästa gång...


 

Söndagen tillbringade jag i solstolen. W var med en kompis och H höll på att installera larm. Skönt och välbehövligt. Ja, solstolen alltså.


På tisdagen + onsdagen var W med H på jobbet, så på tisdagen passade jag på att åka direkt hem till en kompis på middag. Kom hem alldeles för sent, men det var ju så trevligt. Så trevligt att jag helt glömde bort p-tiden. Stod nästan en timme längre, men klarade mig från böter tack å lov.


På ondagen hämtade jag dem båda efter att jag slutat. Innan vi lämnade H's jobb körde vi en flipper-turnering. Sån lyx har dom :-)


Jag vann en gång, H en gång och W en gång. Rättvist! Efter det åkte vi till Täby och lade oss vid Ängsholmsbadet i några timmar. Avslutade dagen hemma, med jordgubbar och propudglass. Mmmmmm...


   

Igår var W med till mitt jobb. När vi slutat för dagen åkte vi till bästa Angelica och fick en kurs i sulkykörning. Lektion 1 bestod i att gå bakom och lära sig tömmarna. Nästa lektion blir att lära sig hänga på vagnen. Spännande och så energigivande. Är så tacksam för att hon gör detta för oss   

 

Nä, nu närmar sig lunchen sitt slut... så jag rundar av. Men vi hörs igen. Snart. Då ska jag dela lite egen-status med er.


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards