Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 20 maj 2018

Av Annci Hultström - 20 maj 2018 19:10

... i solen på hemmaplan. Men innan vi landade här lunchade vi hos svärisarna och for sen till Blomsterlandet. Där bidde vi ett gäng hundralappar fattigare, men en vacker utemiljö rikare.

Nu ligger middagen på grillen och det här glaset rosé tog just slut :-(

Det som är kvar av dagen är en dusch. Och hockey. Ja, tillåmed jag brukar se finaler.

Ha en fortsatt trevlig afton!

Av Annci Hultström - 20 maj 2018 11:16

... tillslut bra.

När vi kom in fick vi gå rakt förbi väntrummet och in på eget rum. Efter 5 min gick han på toa och kissade sten och blod. In gick ett vrak, ut kom H. Skumt, direkt försvann smärtan. Han erbjöds en Voltaren i ryggen, men avböjde (nålen var stor som en spaghetti ;-)), eftersom han inte hade nämnvärt ont längre.

Prover togs och allt såg bra ut. Han var ett skolboksexempel på njurstensanfall tydligen. Vanligt på medelålders män ;-)

Väl ?hemma? kissade han som en kamel och somnade gott.

Som jag tjatar att han ska dricka vatten!!! Hoppas han lärt sig nu när även läkaren sa det... hmmm...

Innan all kris å katastrof drog igång hade vi i alla fall en mycket trevlig kväll.

Åt gjorde vi i orangeriet:

Det bidde toast Skagen till förrätt. Men den fastnade baske mig inte på bild ;-).

Varmrätten däremot gick att fota... Röding. Asjävlagott.

När de andra avslutade med rediga desserter nöjde jag mig med ett par små tryfflar. Alldeles lagom. Och supergott även det.

Resten av kvällen är historia.

När vi vaknade idag var det till strålande sol, så frukosten åt vi ute.

Nu är vi påväg hem. Alla nöjda och glada. Vilket ställe alltså. Rekommenderar det. VARMT! Otroligt personligt, fräscht, lugnt, prisvärt och mysigt.

En kollega, som bott både här på Ågården och på Bomans, rekommenderade detta i första hand. Och utan att kunna jämföra kan jag säga att det är en solklar återvändare. Åsså hade de en hushund åxå. Bara det ;-) Och rum nr. 10. Vårt rum. Wow!

Adjöken för nu. Njut er söndag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards